Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '07

 
Kategori
Dünya
 

Ölüm

Ölüm
 

(Kusura bakmayın dalgınlıkla Pakistan yerine Hindistan yazmışım . Düzeltip tekrar yayına alınması talebinde bulundum.İnşallah kabul edilir. Çünkü herkes okumalı yorum yapmalı ve sadece Türkiye'de ki ölümleri değil tüm Dünyadaki ölüm ve acıları paylaşmalı.)

Artık sayılar bir anlam ifade etmiyor.

119 ölü

162 ölü

375 yaralı

Pakistan'da yaşanan Benazir Butto'nun ülkesine dönüşü ile yaşanan olaylar. Yüzlerce ölü ve yaralı. Terör olarak adlandırdığımız bu olgunun dünyanın heryerinde özelliklede sivillere yönelik olarak uygulanmasını hiç kimsenin tavip etmemesi , tam tersine karşı koyması , lanetlemesi ve ellerinden ne geliyorsa yapması lazım diye düşünüyorum. Ancak şunu da biliyoruzki savaşlar terörist faaliyetler ve benzeri olaylardan rant elde eden , daha netleştirirsek kar elde eden , para kazanan bir sürü insan var. Benim aklım almıyor . İnsanların ölümünden para kazanıp , karını arttırmak için ise savaşlar çıkaran , Uluslararası kuruluşlar , şirketler ellerinden geleni yapıyorlar.

İşin enteresan tarafı kendi içinde bir kısır döngü gibi devam edip durması. Bu insanlar sürekli bir yerlerde silah satışından kar elde etmek için siyasi istikrarsızlıklar çıkarıyor, muhalif liderleri cesaretlendirecek destekler veriyor , özellikle 3.Dünya Ülkesi olarak değerlendirilen gelişmeye pek de niyeti olmayan ülkelerde iç savaş, ihtilal benzeri girişimler başlatıyor.

Yanı başımızdaki Irak'a bir bakın isterseniz İSTİKRAR'ı (!) getirecek olanlar son bir kaç yıldır kaç kişinin kanına girdiler ya da Afganistan... Orada da barış hakim olacak ama kardeş kanı ne zaman durursa ancak o zaman...

Yıllardır Kore aynı sıkıntıyı yaşıyor, Afrika'daki ülkeleri saymıyorum bile. Zaten onlar o kadar aciz ki , her türlü provakasyona o kadar açık ki sürekli iç savaş , sürekli ölüm ve sürekli bir sefalet.

Hangisi olduğunu hatırlamıyorum, ancak Afrika'daki ülkelerin birindeki bir yetkili şunları söylüyordu: "Çok zengin mineral kaynaklarımız var. Ancak bunları çıkaracak ne paramız , ne de teknik imkanlarımız var . Defalarca Avrupa ve Amerika'dan yardım istesek de bize olmaz dediler. Bizde sefalet içerisinde yaşamaya çalışıyoruz." Bu ülke ben kendimi bildim bileli iç savaş ile uğraşır durur. Şimdi eminim ki bir çok Blog yazarı arkadaşım bana içinden diyordurki " Uzaklara bakmana ne gerek Türkiye neden bu halde ? Neden iç barış sağlanmıyor ? Çünkü bölgede güçlü , ayakları üzerinde sağlam duran , istikrarlı ve bunlardan dolayıda ekonomik anlamda refah bir ülkeyi kim ister ? "

Sonuna kadar haklısınız arkadaşlar ben de aynı bunları söylüyorum. Sahne değişse de, figüranlar değişse de oynanan oyun aynı. Başroller ve Suflör hiç değişmiyor.

 
Toplam blog
: 54
: 742
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

Ev hanımıyım. Gıda mühendisiyim. Ancak şu anda çalışmıyorum. Evim işim olmuş durumda. Amatör olarak ..