Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '11

 
Kategori
Deneme
 

Ölüme gidebilir misin?

Ölüme giderken insan neler hissediyor acaba?
Bunca çaba sarf ettiği dünya...
Uğruna icabında- aslında genellikle- kötü olduğu bu dünya...
Hiç düşünür mü insan onsuz ne olacak kendinden sonra?
Görülüyor ne yapıyor kolayca teslim olmaktan başka...
Evet, kolayca teslim oluyor...
Neler düşünüyorum...
Diyorum ki insan bunu yaşarken yapsa...
Hırs bürümese benliğini...
Her şeye sahip olmayı istemeyi bıraksa...
Çalışsa...
Başkalarının da çalışması için çalışsa...
Amma...
Başkalarının da sahip olmasından mutluluk duysa...
Kıskanmasa...
Kin değil sevgi sunsa...
Kavga değil anlaşma gösterse...
Düşmanlık değil barış arasa...
Sevgi sunsa...
Sevgi sunsa...
İnadına sevgi sunsa...
Nasıl olur acaba?
.
.
.

Düşünüp kalıyorum böylece...
Bunca bilgeler yetişmiş bu toprakta...
Bunca iyi insan yetişmiş...
Gel gör ki...
Yer etmemiş sevgi yüreklerde...
Yer ettiğini sanmışlar ama yanılmışlar...
Yer etmemiş...
Diyorum insan niye kendisiyle yüzleşmiyor bir kere olsun?
Güzeline güzel dediği gibi...
Çirkinine çirkin diyemiyor?
Oysa...
Yapılması en doğru iş kendimizi bir güzel kantara vurabilmeliyiz...
Çıkıp dışımıza...
Bakabilmeliyiz ele bakar gibi...
Akımızı karamızı görebilmeliyiz...
Sonra da bunu itiraf edebilmeliyiz...
Böylesi olursa eğer...
İnsan mutlu gider öbür dünyaya...
Böylesi insan ancak...
Kolay terk eder kötülüğü...
Kolay benimser iyiliği...
Kolay ulaşır...
Bu dünyanın yalan olduğu gerçeğine...
Ve kanmaz asla...
Yalanın doğruluğuna!
Ölüme giderkenki kadar güzel yaşamak ne güzel!
Bir şiirimi alıyorum yazımın sonuna:

“DİVANE
Sevmekten acıyan
Şu yüreğimin
Gözlerim çeker acısını
Geceleri
Ben sana kızamam ki
Ben sana sitem bile edemem ki
Öfkem
Sözünü geçirir yanımdayken
Yalnız gecelerime

Bir yeşil gülüşün için
Dünyadan geçerim
Ölümüm yetmezse eğer
Cennetimden vazgeçerim

Aşk acısıyla sızlayan şu yüreğime
Olma derman istemem
Dinmeyen
Bu kalp sızısıyla ben
Geceyi gündüze eklerim de
Divanen olur ardın sıra gezerim

Bir yeşil gülüşün için
Dünyadan geçerim
Ölümüm yetmezse eğer
Cennetimden vazgeçerim”

( Halil Güven- Mavi kanatlı kuş)
 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..