Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '09

 
Kategori
Güncel
 

Ölüme ramak kala sevgiliye mektup

Ölüme ramak kala sevgiliye mektup
 

DEVRİMCİ OLARAK YAŞADIK.


Ölüme gülerek yürüdüler. Dört bir koldan. Ne korktular, ne de pişmanlık duydular.
Halkın mutluğu için yaşamlarını ortaya koydular. Geride miras olarak onurlarını bir de sahibine gönderilmek üzere muktuplarını. Umutlarını....
Korktular, umutlardan, korktular ölümü gülümseyerek kucaklayışlarından. Korktular dört duvarın konuşmasından. Korktular mektuplardan ve yıllarca sakladılar.

Bu mektupları cellat okusaydı, ya da z.katibi okumuş olsaydı?
Fiyatları değişirmiy di?

Gölcük Donanma Sıkıyönetim Askeri Mahkemesi’nde ‘üçüncü yol’ davasında yargılanan Ömer Yazgan, Mehmet Kanbur, Ramazan Yukarıgöz ve Erdoğan Yazgan, 20 Nisan 1981 günü yapılan duruşmada idam cezasına çarptırılmış, 29 Ocak 1983 tarihinde idam edilmişti.


Mehmet Kanbur’un mektubu
Değerli Karıcığım,
Biz tarihi görevimizi yerine getirirken en azından seni görmek isterdim. Öyle sanıyorum ki hiç haber verilmedi. Veya göstermelik olarak, bilinçli yola çıkamayacağınız şekilde haber gönderildi. Bu insanlardan farklı bir şey de beklenmez. Görmedin diye üzülmeye hiç gerek yoktur. Senden bunu beklerim.
Ben hayatım sürecinde, özellikle birlikte olduğumuz zamanlarda gerçek anlamda bir şeyler anlatmaya çalıştım. Ve bu uğurda gücüm oranında üzerime düşen görevleri şu veya bu ölçüde yerine getirmeye çalıştım. Son olarak da ülkemin özgürlüğü uğruna canımı severek feda ediyorum. Son görevi yerine getirirken size ve halkıma layık olmaya çalışacağım. Son nefesimi verirken dahi köhne düzenin cellatlarına fırsat vermeden halka son mutluluk sloganını haykıracağım. Bundan hiç kuşkunuz olmasın.
Senin bundan sonraki özel yaşamın hakkında bir şey söylemek istiyorum. Sana güveniyorum. Tek başına, yapayalnız kalsan dahi, doğruluktan, dürüstlükten ayrılmayacağına, namusluca yaşamını sürdüreceğine inanıyorum. Ayrıca sana ve halkıma armağan ettiğim Murat’a da yeterli ilgi göstereceğine, halkına yararlı olacak bir biçimde yetiştireceğine eminim.
Akyazı onurumuz. Yolumuz Akyazı’da düşenlerin yoludur. Devrimciler öldü. Yaşasın devrim. Kahrolsun faşizm. Tek yol devrim.
Mektubumu bitirirken gözlerinizden öperim. Tüm dostlara selamlar. Babama, anneme, yengeme, ağabeyime, İnsaf Selver bacıya, yeğenlere, dayılara selamlar. Mehmet Kanbur.
******
Ramazan Yukarıgöz’ün mektupları
Değerli Aileme
Annem, babam ve kardeşlerime. Sizleri ne kadar sevdiğimi bilirsiniz. Sizler için birçok şey yapmak istedim ve her zaman da isterdim. Ancak bulunduğumuz ülkenin koşulları ve sömürü mekanizmasını yönlendirenlere, sizlere karşı ve genelde halkıma karşı, tüm emekçi ve ezilenlere karşı uyguladığı baskı, zulüm ve sömürüyü yenmeden onlara karşı savaşmadan bunların yani sizlere yapmak istediğim şeyleri yerine getirmenin imkanı yoktu. Faşizme ve emperyalizme karşı halkın yanında yer almak gerekirdi. Ben de bunu yaparak halkın mücadelesine en ön saflarda katılmaya çalışarak sizlere ve halkıma olan görevlerimi her zaman elimden geldiğince yerine getirmeye çalıştım ve son görevimi de şimdi yerine getiriyorum. Benim için üzülmenizi, gözyaşı dökmenizi istemem. Devrimci olarak yaşadım, devrimci olarak ölüyorum. Sizleri her zaman seven ve sayan oğlunuz, kardeşiniz Ramazan Yukarıgöz.
Değerli Anama
Beni cezaevinde, dışarıda ve her zaman her yerde yanımda olarak hiçbir zaman yalnız bırakmadın. Sana olan borcum asla ödenemez. Burada şereflice yaşayıp, şereflice ölerek sana olan borcumun bir kısmını ödemek istiyorum. Seni her zaman canından çok seven oğlun Ramazan Yukarıgöz. Sevgi ve saygılarımla.

*******
Tutanakta, gençlerin cezasını infazını yapacak cellat Ş.D.’ye her birinin asılması için 20 bin TL’ye pazarlık yapıldığı anlatılarak şöyle denildi: “İdamların yapılmasına herhangi bir sıhhı yönden mani bir durum bulunmadığı anlaşıldığından, TCK’nın 12. maddesi gereğince yukarıda isimleri yazılı hükümlülere ayrı ayrı son istekleri sorulup yazdırıldıktan sonra emniyetçe adam başına 20 bin lira verilmek üzere pazarlıkla temin edilen Cellat Ş.D. da hazır bulunmasıyla infaz başladı. Cellat D.’ye 4 kişi için 80 bin lira ücret takdir edilmişti. Zabit Katibi F.Ü.’e dört iş karşılığında 400’er üzerinde 1600 TL verilmiştir.”

İNSANLIĞIM FERYATLARDA, DAĞLAR İSYANDA.

 
Toplam blog
: 221
: 1905
Kayıt tarihi
: 27.09.06
 
 

Evli bir kız çocuğu babasıyım. Yüksekokul mezunuyum. Bir kamu kurumunda çalışıyorum.16.03.2017 ta..