Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Olumlamalarım

İçtenlikle kendi gerçeğimi arıyor ve hayatımı bu gerçeğe göre şekillendiriyorum. Eleştirilme korkusuyla imajımı korumaya çalışmak yerine; düşünce, duygu, davranış tutarlılığı içinde olduğumda kendimden hoşnut olduğumun bilincindeyim. İmajımı korumaya çalışmak yerine doğal olmayı seçiyorum.

Kendimi yetersiz hissettiğim durumlarda ne kendimden utanıyorum ne başkalarını suçluyorum. Sadece yetersizliğimi kabul ediyor, yardım istiyor ya da yeni bir şey deniyorum. Mükemmel değilim ama kendimi geliştirmeye adadım kendimi. Olabildiğimden daha az sevecen, daha az açık, daha az toleranslı davrandığımda bana verilecek geribildirimlere açığım. Öğrendiklerimi, kendimin daha iyi versiyonuna dönüşmek için uyguluyorum.

Acılardan ve hoşuma gitmeyen gerçeklerimden kaçmak yerine onlarla yüzleşmeyi, kucaklaşmayı ve özgürleşmeyi seçiyorum. Verdiğim sözleri tutuyor ve üstlenmeyi kabul ettiğim görevleri sonuna kadar yerine getiriyorum. Başarılarımdan gurur duyuyorum. Bazen yoluma çıkan engellere direndiğimi fark ediyorum. Bunu gelişim yolculuğumun bir parçası olarak görüyorum. Arada bir yaptığım hatalar ve ertelemeler için kendime izin veriyorum.

Beklentiye girmeden ya da talepkâr olmadan istediğim şeyi söyleyebiliyorum. Duygu ve davranışlarımın sorumluluğunu alıyorum ve sınırlarımı biliyorum. Aynı zamanda diğer insanlara özenle yaklaşıyorum.

Yaptığım her işte dürüstlük standartlarıma uyuyorum. Yaşamımı dürüstlükten taviz vermeden sürdürüyorum. Standartlarıma uygun davranmadığım anlar için, hatamı kabul ediyor ve gereken düzeltmeleri yapıyorum. Gerektiğinde özür dileyecek güce sahibim. Başkalarına onların bana davranış biçimlerine göre değil kendi etik değerlerime ve adalet anlayışıma göre davranıyorum. Kötülüğe kötülükle karşılık vermemek için kendime söz verdim. Adaletsizliklere karşı verdiğim mücadeleyi şiddet içermeyen yollarla sağlıyorum. Bilerek kimseyi incitmiyorum. Eğer beni inciten biri varsa, onunla açık bir iletişim kurmayı veya affetmeyi seçiyorum. Diğer insanların seçimlerine yargılamadan bakıyorum. Kendimden daha zor koşullar içinde olan insanların farkındayım. Başkalarına elimden geldiğince cömertlikle ve kişisel iletişim kurarak yaklaşıyorum. Her insanın içindeki iyiyi görebiliyorum. İş ya da özel yaşamımda beni istismar eden ilişkilere dur diyebiliyorum. Bunu kendime acımadan ve başkalarını haksız duruma düşürme ihtiyacını duymadan yapıyorum.

Gelişimimi engelleyen çekirdek inançlarımı sorguluyor ve değiştiriyorum. Örneğin; “ İstediğim şeyden yeterince yok.” Gibi bir çekirdek inançla bana kalmayacağı korkusuyla cömert davranmadığımı fark ettiğimde, bunu kabul ediyor ve bolluk bilincine göre davranmayı seçiyorum. Potansiyelimi ortaya çıkarmak için içimdeki sesi dinliyor ve onun mesajlarına uyuyorum. Bütüne benim vereceğim armağanı ortaya çıkarmak için yüreğimin götürdüğü yere gidiyorum. Yeni olanaklara daima açığım. Amaçlarımı ve hedeflerimi biliyorum. Yardımıma ihtiyaç duyan insanlara bazen az bazen çok yardım elimi uzatıyorum. Bunu kimseyi sömürmeden ve sömürülmeden yapmaya dikkat ediyorum. Her şeyin beni ilgilendirdiğini biliyorum. Karanlığa küfretmek yerine bir mum yakmayı seçiyorum.

Güçlü bir kişiliğim var. Güçlü olduğum kadar da esneğim. Zorlukları bir kriz olarak değil gelişimim için bir olanak olarak görüyorum. Uzun vadeli doyum için, kısa vadeli zevklerden vazgeçebiliyorum. Doğaya ve tüm canlılara saygı duyuyorum. Çevre duyarlılığına sahibim.

Tepkilerimden öğreniyorum. Bir filmde döktüğüm gözyaşı beni kendi acılarımla yüzleşmeye davet ediyor. Birisine duyduğum tepki ya da çekim beni gölgemle yüzleşmeye davet ediyor. Tepkilerimi kör alanlarımı keşfetmek için ipucu olarak değerlendiriyorum. Başkalarını daha, daha, daha çok severken; kendi derin ihtiyaçlarıma, değerlerime ve isteklerime uygun olarak yaşıyorum.

İçimdeki şamanın sevgi, bilgelik ve iyileştirici gücünü kullanarak hem yaşama hem kendime saygı duyuyorum. Ruhsal özsaygımı kazanmanın özümdeki güçleri ifade etmekten geçtiğini biliyorum.

Bütün bunlara talibim. Teşekkürler.

 

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..