Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '08

 
Kategori
Dostluk
 

Olumlu ön yargı

Olumlu ön yargı
 

İnsanlarla dost olmak ne kadar zordur, di mi? Hani yeni tanıştığınız bir insanla yanyana gelirsiniz, kendinize yabancı hissettiğiniz biri gibi duruyorsa, yabancı derken hani duruşu yüzünün şekli ne bileyim o an ki havası size itici de gelebilir, konuşacak kelime bulamazsınız hani yanından kalksam da gitsem diye düşünürsünüz aslında düşünürüz. Öyledir ama insanlar bazen yeni tanıştıkları insanlara önyargıyla yaklaşırlar, tabi bunu destekleyen dış unsurlarda söz konusudur, çevremiz olabilir bu o insan hakkında olumsuz önyargılarda bulunurlar bilmeden tanımadan sadece kulaktan dolma sözlerle bu da bizi de etkileyebilir. Ben bunu yaşadım ve aklımdan da hiç çıkmaz ...Askerdeydim , daha 6 aylık askerdim aşağı yukarı, yani gidenler bilir, işimiz karavana taşımak, nöbet tutmak , eğitim, spor ve de az uyku. İşte o zamanlarda bölüğümüze bir asker geldi, doğu kökenli bir asker, bize sürgün olarak geldi. En azından bunu biliyorduk tabii hakkında bir sürü dedikodu da ondan önce geldi , neyse tabii uzak duruyorduk sürgün ya yanına yaklaşmıyoruz. Kimse doğru dürüst konuşmuyor işin kısası. Bi gün kendi kendime bir konuşayım şu arkadaşla dedim, sonunda ölüm yok ya diye düşündüm. Yanına yaklaştım selam verdim selamımı aldı doğu şivesi ile , arkadaşım dedim çay içer misin diye sordum bana baktı ve saol gardasım ben ısmarlarım dedi. Çaycı arkadaşa bir işaret yaptım, tamam dedim bu seferlik benden olsun dedim, çaylarımız geldi içmeye başladık ama çay bitti bizim muhabbette bitti. Konuşacak hiçbir konu bulamadık yaşadığımız bölgeler farklı yaşantımız farklı belli ve ben yanından kalktım gittim. Ama arkadaşlığımız bitmedi inanın o günden sonra ilerleyen zamanlarda çok iyi dost olduk, sadece ben mi yoooo tüm bölük onu çok sevdi, bölüğün en sevilen kişisi oldu buna komutanımız da dahil onu çok sevdi ve hala onunla görüşürüz. Bu benim tarafımdan yaşanmış bir olaydır, bunu anlatmamın sebebi yüzde yüz mukemmel insan yoktur, her insanı hataları ile sevmeyi öğrenmemiz gerekir, yanlışlarından çok doğruyu görmemiz gerekir ve insanları kendi gözümüzden tanımalıyız.

 
Toplam blog
: 19
: 510
Kayıt tarihi
: 01.08.08
 
 

Lise mezunuyum, bir ilaç şirketinde çalışmaktayım, hobilerim, kitap okumak, sinema, futbol ve de müz..