Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '09

 
Kategori
Felsefe
 

Ölümsüzler mezarlığında kırık bir tiglatplazer kitabesi

Ölümsüzler mezarlığında kırık bir tiglatplazer kitabesi
 

mezar taşlarına, çeşmelere, köprülere, camilere yazılmış, nesillere öğütler veren sözler bütünü.


Ey insan! Ruh, perdelerin ardında gizlenmiş bir ışıktır. Onu ihmal ettiğinde solgunlaşır ve söner ama ilahi aşkın kutsal yağını döktüğünde ölümsüz bir kandil gibi yanar durur.

Ey insan! Göklerin içinde bin güneşin ihtişamı aynı anda patlasaydı, o tek yaratanın kudretli melikin görkemine yine de benzemezdi. Bunu iyi kavra.

Ey insan! Ne zaman yeryüzünde erdem inişe geçip de kötülük ve haksızlık baskın çıkarsa, görünür hale geç ve böylelikle, haklının selameti, kötünün yok edilmesi ve erdemin yeniden kurulması için çağdan çağa kendini göster.

Ey insan! Ben size büyük sırrı açıkladım. Onu sadece anlıyabilecek olanlarla paylaşın. Siz benim seçtiklerimsiniz. Amacımı da görüyorsunuz. Ve şimdi gidin kurtuluş yolunu bulun.

Ey insan! Suyun arınması gibi, yapılan iyilikler de ruhu arındırır. İnsanoğlunun ilmi hiçlikten başka birşey değildir. Yaratan ile yaratılanlar arasında bir ilgi kurmayı bilmediği taktirde onun tüm iyi amelleri nafiledir.

Ey insan! Kalbi ve ruhuyla mütevazi olan kişi Rahman tarafından sevilmektedir ve başka şeye ihtiyacı yoktur.

Ey insan! Unutmayın ki, sonsuzluğu ancak sonsuzluk anlar. Bil ki r….. (Kitabe burada kırılmıştır)

 
Toplam blog
: 13
: 541
Kayıt tarihi
: 19.03.09
 
 

İstanbul' da yaşıyorum... İşletme 3.sınıf devam ediyorum...Bir kamu kuruluşunda Halkla İlişkilerde ..