Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '20

 
Kategori
Deneme
 

Ölümün Zamanı

Ne zaman ölürüz? Öldüğün zaman.

Canlıların belirlenmiş bir ömrü var; örneğin Aslan 14, koyun 12 yıl gibi.

Biz de canlıyız, bizim bir yaşam süremiz yok mu?

İnsan denen canlı türünün yaşam süresi şu kadardır diye bir şey duymadım.

Ne zaman ölüyorsak ömrümüz o kadar.

“Aslında normalde bir insan 90-100 yıl yaşar ama bu kişi erken öldü” gibi bir şey de yok.

Atıyorum 40 yaşında öldü ömrü bu kadarmış, birileri söylüyor biz ölüyoruz gibi.

Bu durumda ölümün zamanı insan için hayatının içinde herhangi bir an olabilir.

Dini literatür böyle de bilim de böyle diyor. Siz bir bilim adamından insan türünün yaşam süresi bu kadardır diye bir şey duydunuz mu?

Canlı bu, elbette hayata tutunmaya çalışacak ve yapamayanlar… Bunda bir sorun yok ama insanlar ne kadar yaşayacaklarını bilmiyorlar; Allah bilir!

Hayvanlar da rasgele ölüyorlar ama literatürde ne kadar yaşayacakları belli; insanın belli değil.

Bir insanın ne kadar yaşayacağı belli olmaz mı ya? Muamma gibi, yarın bile ölebilirmişsin, böyle şey olur mu?

Hani şu insanların çoğu beli yaş aralığında (70-90) ölüyorlar ya bu olmasa kimse ne zaman öleceğim diye stresten yaşayamaz.

Ben rahatım hiç böyle şeyler yok. Ha ben ne kadar ömrüm olduğunu ve ne zaman öleceğimi biliyor muyum?

Bilmiyorum ama bugünkü koşullarda sağlıklı bir insanın 90 ile 100 yaş aralığında ömrünün sona ermesi beklenir. Geri kalan hiçbir şey beni ilgilendirmez.

Bugünkü hayatta ölümün zamanı öldüğün an değildir çünkü insanlar her şekilde ölüyorlar ve bunu normal karşılıyorlar. Yani bu şekilde ölüm ölüm sayılmaz.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..