Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '20

 
Kategori
Sağlık
Okunma Sayısı
124
 

OMEGA3

OMEGA 3

Sağlığım son günler de bozuldu, doktorum bazı tetkiklerden sonra Omega 3 eksikliği buldu ve bana bu konuda bilgiler verdi. Ben de sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı mutlu günler dilerim.

NAHİDE ÇELEBİ

Hücre zarı omega 3’ün de içinde olduğu yağ asitleriyle çevrilidir. Bu yağ asitleri hücreye girecek besinlerden ve atılacak bileşenlerden sorumludur. Hücre zarının sıvı şeklinde olması, bu giriş ve çıkışların doğru olarak yapılması bakımından çok önemlidir. Diğer yağ asitleri oda sıcaklığında katılaşmakta, ancak Omega 3 sıvı halde kalarak diğer yağ asitlerinden ayrılmaktadır.

        

HANGİ BESİNLERDE OMEGA 3 BULUNUR?

Omega 3 üzerinde yapılan araştırmalar göstermiştir ki; Besinlerden alınan omega 3, besin takviyelerinden alınan omega 3’ten çok daha iyi özümsenmektedir. Sağlık açısından doktorunuz tarafından önerildiyse omega 3 alımı sağlığınız için önemli rol oynayabilir. Fakat omega 3’ü besinlerden almak yerine besin takviyelerinden alıyorsanız tekrar düşünmenizde yarar vardır. Omega 3 bakımından en zengin olan besinler balık, keten tohumu ve cevizdir. Uzmanların dengeli ve sağlıklı beslenme konusunda önerdiği öncelikli besinlerin başında gelmektedir. Omega 3 hayvansal ve bitkisel gıdalarda olduğu gibi, deniz ürünlerinde de bulunmaktadır.

OMEGA 3 OLAN HAYVANSAL BESİNLER:

Kırmızı et, tavuk ve yumurta omega 3 yağ asitleri açısından oldukça zengindir, ancak kolesterol bakımından dikkatli tüketilmeleri gerekmektedir. OMEGA 3 OLAN BİTKİSEL BESİNLER: Kalp damar sistemi sağlığı için omega 3’ün minimum 2 gram kadarı bitkisel besinlerden alınması gerekmektedir. Bunun için, 1 dilim keten tohumlu ekmeğin üzerine doğal kanola yağından elde edilmiş margarin sürerek ya da 30 gram kadar ceviz tüketerek omega 3 alımı sağlayabilirsiniz. OMEGA 3 OLAN DENİZ ÜRÜNLERİ: Somon, ton, sardalya ve uskumru gibi yağlı balıklar ile deniz tarağı ve midye de omega 3 bakımından oldukça zengin besinlerdir.

İÇERİĞİNDE EN FAZLA OMEGA 3 OLAN GIDALAR NELERDİR?

Balık yağında 35311 mg, Keten tohumu yağında 53304 mg, Somon balığında 2018 mg, Ceviz yağında 10401 mg, Ton balığında 1298 mg, Keten tohumunda 22813 mg, Soya yağında 6789 mg, Taze fesleğende 316 mg, Turp tohumunda 722 mg, Balık suyunda 220 mg, Ringa balığında 11861 mg, Uskumruda 2670 mg, Sarımsak tozunda 4279 mg, Asma yaprağında 843 mg, Hamside 1478 mg, Kuru nanede 2792 mg, Kuru tarhun otunda 2955 mg,  Kuru mercan köşkünde 4180 mg  bulunur.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Okunmaya değer bir yazı. Sağlığımız için faydalı bilgiler. Yüreğinize sağlık. Bir de bir zamanlar OMEGA adlı saatler vardı...

Abdülkadir Güler 
 13.02.2020 7:38
Cevap :
Sayın Hocam değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.Selam sevgi ve saygılar, sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ  13.02.2020 10:57
 

Geçmiş olsun Nahide hanımcığım, sağlık bozulduktan sonra düzeltebilmek daha zor keşke önlemler alabilsek önceden, Omega 3 tüm uzmanların tavsiyesi, teşekkürler öneriniz için sevgilerimle acil şifalar diliyorum.

Cemile Torun 
 10.02.2020 2:09
Cevap :
Sevgili Cemile hanım!Çok teşekkür ederim.Sizleri bilgilendirmek istedim.Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim canım.Sağlık ve mutluluk dileklerimle öptüm sizi.NAHİDE ÇELEBİ  10.02.2020 9:56
 

Valla bilmiyorum eksik mi fazla mı...

Kerim Korkut 
 08.02.2020 18:39
Cevap :
Kerim Kardeş değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.Selam ve svegiler.NAHİDE ÇELEBİ  10.02.2020 9:57
 

Çok memnun oldum sevgili öğretmenim kendi alanımda da yayınladım:) Sağlık ve mutluluklar diliyorum:)

Halil Güven (Sökeli) 
 08.02.2020 12:12
Cevap :
Sayın Sökeli değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.Sağlık ve mutluluk dileklerimle selam sevgi ve saygılar.NAHİDE ÇELEBİ  10.02.2020 9:59
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1854
Toplam yorum
: 11300
Toplam mesaj
: 162
Ort. okunma sayısı
: 1030
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster