Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '12

 
Kategori
İnternet
 

Ömrümü yedin TTNET...

Ömrümü yedin TTNET...
 

İlk internetle tanıştığımda 56k adını verdiğimiz hani bağlanmaya çalışırken bütün evi ayağa kaldıran hatta ses çıkarmasın diye yastıkla kapatılan bir teknoloji mevcuttu.

Az mı çilesini çektik efendim. Faturalar bir dünya gelir. Bağlanmak istersiniz ev telefonu meşgule düşer herkesle papaz olursunuz vs. vs. daha neler.

Askere gittim geldim. Sene 2004. Dediler ki hoca Adsl diye bir olay var artık. At o 56k modemini adam gibi bağlan Adsl'den. Gittik aldık bir modem Adsl'i de hayatımıza sokmuş olduk.

Tam 8 sene geçti. Türkiye gelişti (Güya) Dünya gelişti. İnternette gelişti. 128 kbitlik bağlantılardan artık dünya 1000 mbitlik bağlantılara geçti. Biz Türkiye olarak hala 4 mbit bağlantıyı veremiyoruz. Nasıl mı? Buyrun anlatayım.

Bundan 4 gün önce internet bağlantım sürekli kopmaya başladı. Herhalde dedim ufak bir sorun var; hemen aradım TTNET Müşteri Hizmetlerindeki bilgili arkadaşları !! sorunumuzu anlattık. Arıza kaydı açıldı. Beklemeye başladık. Ertesi gün eve geldiğimde sorun giderilmişti. Bu sefer de 2.5 yıldır kullandığım 4 mbit lik bağlantımın 2 mbite düşürülmüştü. Hemen geri aradım sorunu anlattım.

Yine o bilgili arkadaşımız! bana dns adreslerini değiştirtti. Fesupanallah kardeşim dns ile bir problemim yok diye içimden söylenirken ( kendimde bu konularda epey bilgiliyimdir.) peki dedim bu sefer yapalım. Neyse dnsleri değiştik şudur budur. Arkadaş diyor ki sayfalara kolay girebiliyor musunuz ? Dedim ki sevgili arkadaşım sayfaya girmekte problem yok. Santralden benim hızım düşürüldü. Problem orda. Neyse anladığını söyledi ve "Acil" koduyla arıza kaydı açtı.

1 Ağustos günü sabah telefon geldi TTNET'ten (4440375) arızanız giderildi ise 1'e giderilmediyse 2'ye.. Yok arıza felan giderilmemişti. Bastık 2'ye .. yine bir arkadaş çıktı ona da anlattık derdimizi. O da anladığını söyleyip yine "Acil" koduyla arıza kaydı açtı. Akşam oldu. Yine aradılar arızanın kapatıldı diyorlar bu seferde. Ben yine yapıştım telefona . Müşteri Hizmetlerindeki arkadaşa anlattım durumu. (Ya da ben anlattığımı sanıyorum ama anlamıyorlar.) arıza kaydını güncelledi.

2 Ağustos (yani dün).. Yine arıyorlar. İnternetinizde yavaşlık varmış (3. kez anlatıyorum) Kardeşim dedim 4 mbit sınırsız bağlantım var ama santraliniz bana 2 mbit veriyor. Sorun bu. Düzeltin bunu dedim. Yok efendim çağrı merkezinden düzeltemiyorlarmış . Arıza kaydı yine güncellendi. (Yazarken dahi sinirleniyorum.)

Son olarak bugün.... Artık bugün kayış koptu bende. İş yerinden eve uzaktan bağlantı yapıp modemi sürekli kontrol altına aldım. Hiç bir değişiklik olmadı. Öğlen saatlerinde TTNET'in o çok bilgili temsilcisi arayıp yine bana dns değiştirtmeye çalışınca ben patladım. Hanfendi dedim.." Benim sorunum dnslerle değil. Benim sorunum santralle. 4 mbit sınırsız sözleşmem var santral bana 2mbit gönderiyor. Bunu düzeltecek kimse yok mu? Ben mi derdimi anlatamıyorum da bana sürekli dns değiştirtiyorsunuz. Anlamayan bir adam da değilim.lütfen." dedim. Yok ısrarla bana dns değiştirtti. Eee dedim değiştik ama modem hala 2048 kbit (2mbit) gösteriyor. (Dns değişikliği dediği de telekomun dns adreslerini öğretmişler papağan gibi onu tekrarlıyorlar.) (Dns değişikliği ile varolan hızınız santralden değişmez sadece sabit hızınızı daha aktif kullanırsınız. Kaldı ki otomatik dns ayarı ile zaten modem kendine telekomun dns adreslerini alır) Bir süre serzenişte bulunduktan sonra hanfendi ne hikmetse böyle bağlantı da kopma hadisesi olduğunda bağlantının minumum seviyeye indirilip sorunun giderildiğini söyledi. Yani sorunları hasır altı ediyorlar. Alt yapı problemleri böyle gideriliyor TTNET'te. (Arıza kaydı yine güncellendi.)

4mbit bağlantınız var problem yaşıyorsunuz bağlantınızı 2'ye düşürüp sorununuzu -güya- çözüyorlar. Böyle haklara aykırı bir çözüm olabilir mi ? Ben 4 mbit limitsiz sözleşmem gereği ayda 100 lira vereceğim sen bana 2 mbit vereceksin. (kaldı ki 100 lira şu anda ttnet tarifelerinin en yüksek ikinci fiyatıdır.) İşin acı tarafı bunu anlattığınız sözde müşteri hizmetlerindeki insanların en ufak bir bilgisi yok. Tek bildikleri modeme reset atın, dns değişin. arıza kaydı açalım. Bir adam akıllı açıklama yok.

Bu sorunla sadece ben karşılaşmıyorum. Yine benim mahallemde 8 mbit'e kadar Limitsiz paketini kullanan çok insanın bağlantsı alt yapı yetersizliğinden dolayı 2 mbite sabitlenmiş durumda. Hala da utanmadan vermedikleri hizmetin parasını alıyorlar. İstanbul'da bunlar oluyorsa diğer kentlerimizdeki alternatifi olmayan vatandaşlarımızın Allah yardımcısı olsun. Kısa süre sonra Kablo Nette buluşmak üzere.

 
Toplam blog
: 106
: 1591
Kayıt tarihi
: 11.07.11
 
 

Metin ve haber yazarı ..