Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '18

 
Kategori
Bayramlar
 

Ömrümüzden Bir Bayram Daha Geçti

Ömrümüzden  Bir Bayram  Daha Geçti
 

On bir ayın Sultanı Ramazan ayı derken çok şükür Ramazan bayramını da kardeşçe kutladık ve de yaşadık. Yüce Mevla’m büyük milletimize hür ve özgür olarak sevgi, barış çemberi içinde daha nice bayramlar nasip eğlesin. Ancak ne var ki bazı olaylar insanı üzüyor. Güneydoğu’da Şanlıurfa / Suruç’ta bu güzelim bayramı kana boyadılar. Meydana gelen bir silahlı çatışmada 4 vatandaşımız öldü, 9 vatandaşımız da ağır yaralandı, ölenlere Allah’tan rahmet ve yaralı olanlara acil şifalar diliyorum. Cümlesinin aile fertlerine ve yakınlarına başsağlığı diliyorum.

1980-1995 yılları arasında Şanlıurfa’da Akçakale, Hilvan ve Suruç Ovası üçgeninde (YİBO) Yatılı İlköğretim Bölge Okulları’nda idareci olarak görev yaptım. Bu yörenin insanlarını çok iyi biliyorum. Mütevazı, dinine bağlı aydın ve milliyetçi insanlardır. Daha doğrusu Şanlıurfa Peygamberler şehri diye anılıyor. Bu hoş olmayan olaylar bu topraklara hiç yakışmıyor.

24 Haziran seçimlerine çok az bir zaman kaldı. Bütün Parti mensuplarının ve adaylarının çok dikkatli olmalarını diliyorum. Kabadaylık yapıp onur, bunun dolduruşuna ve de sözlerine gelmemelerini temenni ediyorum. Vurucu. Kırıcı olmak zarardan başka hiçbir şey bize kazandırmıyor, üzüntüden başka. Bu memleket hepimize yeter. Bölünmeye, kırılmaya gerek yok. Saygıdeğer okuyucularımın bu mübarek Ramazan Bayramını bir kez daha gönülden kutluyor,  sağlıkla  bereketli geçmesini diliyorum. Böyle kan dökücü olayların bir daha yaşanmamasını diliyor ve sözlerimi bir şiirimle bağlamak istiyorum:


   BAYRAM

Bayram bayram
Dostluk, kardeşlik, erdemlik
Yakın, derin ve uzak
Görünmesin tüm çirkinlikler
Her yer gün aydınlığınca sıcak

Duman tütsün her ocak
Kardeşçe, dostça, merhaba
Bayramın kutlu olsun ey dost
Güvercin mavisi aydınlık
Defne yeşili huzur

Çocuklara salıncak
Ve her geline bir duvak

Bugün bayram
Küçük, büyük herkese
Candan diyorum merhaba
Tüm kötülüklere inat
En kötü günün böyle olsun
Barışalım, görüşelim kucak kucak

Dostça, kardeşçe, uygarca
Kin ve nefret öte kalsın
Her şey gün aydınlığınca sıcak..    

                               Abdülkadir GÜLER

1-   Yaz Güneşi Bengisu / Şiirler – Söke- 2004
2-   Çağrı dergisi Mayıs 1993- Ankara
3-   Bayram Şiirleri Antolojisi, Nurkal Kumsuz,
 Laçin Yayınları 2003- Kayseri


Abdülkadir GÜLER
17, 06.2018-   SÖKE - AYDIN











 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..