Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '12

 
Kategori
Aşk - Evlilik
Okunma Sayısı
667
 

Ömür boyu evlilik olmaz

Ömür boyu evlilik olmaz
 

Uzun süreli ilişkiler insanı tüketir.

Ömür boyu evlilik olmaz.

Evlilik zaten mantıklı bir kurum değil ama insanlar inanmış bir kere. Toplumsal ve ahlaki açıdan zorunlu gibi üstelik. Ben öteden beri bilinmeyen, kontrol edilemeyen ilişkilere karşıyım. Sevişmek için yatağa giren iki insanın o mahremiyet duvarları arasında birbirlerini kesmeyeceğini bilebilir miyiz? Bu nedenle serbest birlikte yaşamayı sağlıklı bulmuyorum. Benim istediğim özgür sosyal hayat ne yaptığınızı bileceğim lakin görmeyeceğim. Bırak kim ne yaparsa yapsın tamam ama senin aşkınla kandırdığın ve sözde aşk yuvasına soktuğun kadının sırtında sigara söndürmediğini nereden bileyim.

Yeni nesil evliliğe değil evliliğin bugünkü şekline karşı. Birkaç nesil sonra bugünkü evlilik kurumunun çökeceğini düşünüyorum. Kurumun çökmesi önemli değil; çünkü zaten yanlış. Asıl dağılan bu kurumdan yönelişler nasıl olacak? “ Birlikte yaşama” şimdilerde münferit de olsa prova edilmeye başlandı bile. Lakin bu yanlış bir yöneliş. Entel Maria yapsa belki sorun olmayacak ama göre göre Hacer’in mor fistanlısı da birlikte yaşamak isteyecek. Ve büyük ihtimalle, Allah göstermesin, hayatının geri kalan kısmını servilerin altında sürdürecek.

Yani bir yandan insanlar sanatçılar gibi sevgili ayağıyla nikâhsız düğünsüz birlikte yaşayacak, birini bırakıp ötekine gidecek; bunu yapamayanlar da gözyaşlarıyla ıslattıkları yastıklarda sevmedikleri ya da bıktıkları eşleriyle çok matah bir şeymiş gibi ömür boyu bir yastığa baş koyacaklar.

Oysa hayatımızı planlayabilir, ilişkilerimizi kendi istediğimiz şekilde düzenleyebiliriz. Hayat boyu bir kişiyle beraber yaşamak Allah kanunu değildir. Evlilik ilişkileriniz belli bir ahlaki çizgide yürüyorsa hayatınız boyunca değişik kişilerle birden fazla evlilik yapmanız sorun olmaz.

İnsanlar eski anlayış ve törelerden bıkmışlar. Şimdi gençler düğünlere bile gitmiyorlar. Yeni neslin nasıl yaşanacağı konusunda çıkmaza girmesi gibi bir durum var. Gençler ya işi, tahsili bahane ederek veya aradığımı bulamadım diyerek evlenmiyorlar ya da evlenseler bile değişik düğün arayışı içindeler. Öyle kız isteme falan hikâye oldu artık.

Sanılıyor ki bütün bunlar günümüz gençliğinin her çağda olduğu gibi eskiye tepkisi yüzünden oluyor. Yani klasik kuşak çatışmaları. Oysa eğitimli insanlar evliliğin yapısında sorun görüyorlar. Çünkü hayat boyu 60–70 yıl bir kişiyle birlikte yaşamanın mantığı yok. Günümüz evliliğinin sadece şekli değil, içeriği de böyle. Evliliklerin büyük çoğunluğunda çocuk yapma, büyütme ve geçim derdinden başka şey yok. Oysa kadınla erkeğin birlikte yaşamasının amacı aşk, sevgi, beğenme, hayatın güzelliklerini birlikte yaşama, paylaşma falan olmalı.

“Birbirimize tutunarak yaşayalım. El birliği edelim, hayat kolay olsun…” tarzında yardımlaşma, sığınma, koruma, korunma, mecburiyet anlayışıyla yapılan evlilikler özellikle kadının muhtaç kalmış da yardım kurumuna ya da darülacezeye alınmış gibi bir anlam ifade ediyor. Bu tür evliliklerde mutluluk olmaz. Bu insanları evlilikle kurtarmak yerine önce kurtarıp sonra evlendirmek gerekir.

Ömür boyu evlilik köklü bir gelenek; değişmesi değiştirilmesi çok zor. Biraz da mahkûmiyet gibi bir şey. Birisiyle evlenmek zorundasın; çocuğun olmak zorunda ve ayrılmana da sıcak bakılmıyor. Din, töre hatta devlet de destekleyince ortaya ömür boyu evlilik diye bir kavram çıkıyor. Erkek aile reisi, aileyi yönetmenin onurunu yaşıyor. Kadın yeni bir canlıyı dünyaya getirmenin gururunu taşıyor. Ayrıca mutfakta marifetini gösteriyor. Oysa eşekler de doğuruyor. Belki erke eşek aile reisliği dişi ise mercimek çorbası pişiriyor. Ama onlar evlenmiyorlar.

Erkekler ve biraz da kadınlar kaçamak ve aldatmalarla bu ömür boyu hapis sayılacak evlilik kurumunun yıkıcı etkilerini azaltmaya çalışıyorlar. Denemek için bir yolunu bulup hiç kimsenin kaçamak yapmasına ya da eşini aldatmasına izin verilmeseydi 60–70 yıl içinde her 10 evlilikten birinde intihar ya da cinayet meydana gelirdi. Bu yönüyle aldatma, evliliklerin sürdürülmesinde çok faydalı. Birbirlerini aldatan eşlerde ikisi de aynı kafadaysa boşanma fazla olmaz. Eşini aldatmadan ömür boyu evli kalabilen insanlar zaten farklı yaratılıştadırlar. Bunların hayattan fazla beklentileri yoktur. Kucağında bir çocuk, bir kâse cacık onlara yeter. Bunlar sinemaya bile gitmezler.

Siz mutfakta patlıcan doğrarken eşiniz internette porno seyrediyorsa aşk hikâyeniz bitmiş demektir. Bundan sonraki evlilik her iki taraf için de sürünmektir. Ve maalesef günümüzdeki her iki evlilikten biri bu şekildedir. Asıl aldatma eşinin seni yatakta bırakıp porno seyretmeye gitmesidir.

Ama burada porno seyreden eşin suçu yoktur. O bunu karaktersizliğinden ya da yaramazlığından yapmıyor. Bu, mantıksız bir sürece zorunlu bir isyandır. “ Selvi boylum al yazmalım” filmini iki saat çevirebilir ya da seyredebilirsiniz; daha fazlası sıkar. Dünyada 70 yıl sevilecek bir insan yaratılmamıştır.

 

Ersin Kabaoglu bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Canlıların doğasında genelde tek eşlilik yok fakat durum farklı. Güvercinler buna iyi bir örnek. Her bahar eş değişirler ve sorun olmaz. Çünkü yavruları o baharda yeterli büyüklüğe ulaşır anne babaya bağımlılığı kalmaz. Yeni bir eşleşmede arkada kalan bir sorumluluk yoktur. Yeni eş yeni heyecan yeni yavrular ve kısa zamanda o aşkın da sorumluluğu kalmaz yavrular büyür. İnsanı tek eşliliğe mahkum eden çocukların anne baba ile ilişkisinin kopamayışındandır. Hayvanlarının içgüdüsel davranışlarının dışında akıl düşünce ve sorumlulukları yavru büyütmeden çok, çocuk yetiştirme, eğitme, torun görme ile sürer gider. Çocuklara duyulan sorumluluk yaş ve mantığı değişmedikçe insanlar tek eşli görünüp çok eşli yaşamlarını gizleyeceklerdir. Çocuksuz çiftlerin ayrılmalarının sorun olmadığını izliyoruz. Yazı doğru, bu akılsız biz insanlarda, düşünme oldukça çözüm yok.

Sahin Ciner 
 01.05.2012 12:36
Cevap :
Ya bu yorumunuz üzerinde durulacak önemli ayrıntılarla dolu.Keşke oradayken bunu inceleyip tartışsaydık.Ben yine de bu yorumu konuşmak istiyorum.  02.05.2012 19:06
 

İzninizle yazınızın altına imzamı attım. Saygılarımla...

Nil ALAZ 
 29.04.2012 22:57
Cevap :
Ben de gurur duydum.Teşekkürlerimle tabi.  30.04.2012 19:04
 

Merhabalar sevgili KERİM bey..:-) Ne demişler .? " BİR ÖPÜCÜK, BİR ÖMRE BEDELDİR..! " Tabi bu felsefe kişiden kişiyede değişir elbetde..! :-)) Sevgiler ve selamlar..:-)) NECİP KÖNİ - ADANA / TR

Necip Köni - Adana / TR 
 29.04.2012 15:44
 

YAZ KALEMİM: Sayın Korkut vaktiniz varsa lütfen okuyun; Duruşmaya başlanmak üzere o da ne kadın kucağın iki çocukla duruşma salonuna girdi,Ne istiyorsun Vala benım davam vardır bu piçlerde ağlıyor mümkünse benim dosyayı öne alınız dosyayı öne aldık davacı kadın, davalı kocası aman Allah Adam zavallının teki başını önüne eğmiş sanki dilsiz önce davacıdan başlamalı! boşanma dilekçesi vermişsin neden boşanmak istiyorsun Hakim beğ aha bu Şerefsiz namusuz adam var ya hiç çalışmıyor kahveye gidiyor akşam geliyor ben böyle kocayı ne yapayım ..!Sayın Korkut artık bir başka ifadeye şahide gerek yoktur Karar.. Davacı kadın Mahkeme huzurunda Kocasını işaret ederek Hakim beğ ""BU ŞEREFSİZ NAMUSUZ ADAM VARYA dediği Mahkemece mevcut bu evliliğin temelden sarsıldığı karı koca arasındaki sevgi saygı bağlarının kopulduğu anlaşıldığından tarafların BOŞANMALARINA Yargıtay yolu açık olmak üzere karar verildi..Sayın Korkut bazı evlilikler bir iki yıl bile sürmüyor,Sevgi ve Saygılarımı sunuyorum.

Mehmet Burakgazi 
 28.04.2012 23:45
Cevap :
Bazen sizi kızdıran yazılarım da olabilir.Ben biraz sivri dilliyim.Bu nedenle dilimi keserler diye korkuyorum.Bence sadece kuru kuruya yazmamalıyız.Yazılarımız hayatı değiştirmeli.  29.04.2012 21:41
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1157
Toplam yorum
: 3808
Toplam mesaj
: 188
Ort. okunma sayısı
: 533
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster