Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '16

 
Kategori
İnançlar
 

Ömür boyu ye, iç, gez, toz mezarlık görününce imana gel; ben olayım bunların ibadetini kabul etmem

Ömür boyu ye, iç, gez, toz mezarlık görününce imana gel; ben olayım bunların ibadetini kabul etmem
 

Hayatı boyunca zındık, sonra bir bakmışsın nur yüzlü hacı. Gençliğinde meyhane yaşlanınca cami; tersini hiç görmedim. Ömür boyu ye, iç, gez, toz mezarlık görününce imana gel. Bunlara sonradan “yeter artık” şeklinde bir uyarı falan mı geliyor acaba.

Yaşlanıyor, eli ayağı tutmuyor, gücü tükeniyor. E güzelliği de kalmıyor. Macera devam edecek de edemiyor. 60-70 sene yallah diyor sonra Allah diyor. İmana gelen kefere gibi. Ya kimsenin ibadeti beni ilgilendirmez de çok belirgin bir durum. 70’ine kadar Müslüman değil miydin kardeş sen, sonra mı Müslüman oldun?

Bu saatten sonra bunların duaları ve ibadetleri kabul edilir mi bilemeyiz ama makbul görünmüyor. Hâşâ biraz Allah’ı kandırmak gibi.

Ancak olgunlaşıyorlar belki ondan. Güçleri tükeniyor, eski yaramazlıkları yapamıyorlar. Yapsalar da tadı olmuyor. Ölüm akıllarına geliyor. İçlerini cehennem korkusu sarıyor. Daha vadeye de var. Artık bundan sonrasını da dua ederek geçirelim bari diyorlar.

Özellikle bozuk diye tabir edilen hayat yaşayanlar… Yılların hırsızı bir bakmışsın ki evliya olmuş. Daha önce böyle olsaydın da kendine ve topluma bunca zararın olmasaydı olmaz mıydı? Hani diyoruz ya tersini hiç görmedim, gençliğinde dindar sonra sapıtan. Ben biraz öyleyim!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..