Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

23 Ocak '10

 
Kategori
Efsaneler
 

Ömürlerin dağılımı

Ömürlerin dağılımı
 

internet alıntı


, Merhabalar,

Bu gün sizinle bana çok enteresan gelen efsanevi bir olayı paylaşmak istiyorum.

Ben okudum çok beğendim, gülümsedim ve sizlerin de gülümsemesini istedim.

ALLAH eşeği yaratmış ve ona şöyle demiş;

Sabahtan akşama kadar çalışacak, bir of bile demeyeceksin.

Ot yiyeceksin biraz aptal olacaksın, 50 yıl böyle yaşayacaksın.

Eşek yalvarmış; Bu şartlar altında 50 yıl yaşamak bir işkence, bana 25 yıl yeter demiş.

Allah bunu kabul etmiş ve eşeğe 25 yıl ömür vermiş.


Daha sonra ALLAH köpeği yaratmış ve ona şöyle demiş;

Sen insanların mallarını koruyacaksın.

Sahibine sadık olacaksın.

İnsanların sofra artıklarıyla besleneceksin.

Sahibinin emrinde 25 yıl yaşayacaksın.

Köpek yalvarmış; Bu şartlar altında 25 yıl yaşayamam, bana 15 yıl yeter demiş.

Allah bunu kabul etmiş ve köpeğe 15 yıl ömür vermiş.


Sıra Maymuna gelmiş, Ona da ALLAH şöyle demiş;

Sallanarak ağaçtan ağaca aptal gibi dolanacaksın.

Palyaçoluk yapıp insanları eğlendireceksin.

Böyle 20 yıl yaşayacaksın.

Maymun yalvarmış; Böyle yaşayamam 10 yıl bile çok bana demiş.

Allah bunu kabul etmiş ve maymunun emri 10 yıl olmuş.


ALLAH sonunda insanı yaratmış.

Sen insansın, düşünebilen bir canlısın.

Zekanla diğer yarattıklarıma hükmedeceksin.

Dünyayı yönetecek ve 20 yıl yaşayacaksın.

İnsan yalvarmış; İnsan olmak dünyayı yönetmek için 20 yıl yetmez.

Ne olur eşekten kalan 25 yılı, köpekten artan 10 yılı, maymundan artan 10 yılı

Benim örüme ekle demiş.

Allah bu duayı da kabul etmiş.

Böylece insan kendine verilen ilk 20 yılını insanca mutlu ve rahat yaşarlar.

Eşekten kazanılan 25 yıla gelince insan evlenir, eşek gibi sabahtan akşama kadar

25 yıl çalışır, omzuna ağır yükler ve sorumluluklar yüklenir.

Daha sonra köpekten kazanılan 15 yılı yaşamaya başlar.

Artık çocukları olmuştur, evini ve ailesini korur, onlardan artanları yer, köpek gibi sadıktır ve

halinden şikayet etmez.

Daha sonra ilerleyen yaşında 10 yıl maymun gibi yaşar, çeşitli şaklabanlıklarla torunlarını eğlendirir.

Zekasının bir kısmını kaybeder aptal gibi davranır.

=====================================

İşte bir ömrün gerçeği budur.

Okuduktan sonra düşündüm de gerçeklik payı çok var bu hikaye de, sizde okuyun ve eminim

bana hak vereceksiniz.

İyi okumalar,

Sevgiler,


Alyoşa-Hülya

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...