Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '17

 
Kategori
Sinema
 

Ömürlük değil, seyirlik olsun

Geçenlerde güzel bir filme gittik ‘Görümce’. Neden mi güzel dedim? Güzellik görecelidir; fakat beklentiler benzerdir. Bir film den beklentiniz ağlatması ya da güldürmesi midir? Benim her ikisi de. Bu filmde ise hiç kuşkusuz; kalıplaşmış önyargıların trajikomik sonuçları, ele alınıyor.

Bir de ben Türk filmine gitmem kardeşim diyen kitle var. Onlar zaten en takıldığım kitle. Amacının ne olduğunu çözemediğim. Vay efendim Türk filmleri standart duygu veriyormuş; korku ve komedi, drama… Alt bilgi vermeyeceğim sizin iç açımınıza bırakıyorum. Türk sineması gelişmemiş “miş gelişmez tabi kardeşim yerli olmayan bir film gelsin aylar önceden yer ayırtılır. Havası bir güzel atılır sosyal medyada; sinema koltuklarını bile eve götürecekmiş havasındadır sayın izleyen. Bilmem kaç milyon ciro yapar o film. Tabi gelişir yabancı sinema. Fırsat verildiğinde bizim insanımız kadar dâhi, farklı düşünce kabiliyeti olan insan ırkı yoktur dünyada. Karadenizlinin zekâsı dillere destan olmuştur. Bunun sinema ile birleşimini siz düşünün. Ancak imkânlar kısıtlı çünkü bütçe belli. 

Bu arada ben yabancı sinema düşmanı falan değilim. Aksine çok da severim. Ama ülkemde yapılan filmlere saygım ve sevgim apayrı. Sadece burada değinmek istediğim ‘ben yerli filme gitmem’ diyen sinemanın yetersiz kaldığını söyleyen kimseler. Sebep sensin, sebep benim.. (değilim de gönlün kırılmasın). Gel gelelim filme; son zamanlarda güzel ülkemin gündemi o kadar kötü ki gülmeyi raflara kaldırdık. Ne zaman düzelir durumlar diye; kundaktaki bebeklere bakıp, iç geçirdik çoğu zaman.  Gülmek de ağlamak kadar masum, onun kadar ihtiyaç bizlere. Bu ihtiyacı bir nebze karşılamıştı bende. Bu yüzden her şeye rağmen yüzünüzde bir tebessümle.

Sağlıcakla…

 

 
Toplam blog
: 10
: 510
Kayıt tarihi
: 03.10.12
 
 

'Kim' olduğumu hemen yazıyorum hiç bekletmeden; çünkü hayat beklemeyi sevmiyor. Öyle olsa zaman kav..