Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '08

 
Kategori
Dilbilim
 

Ona sahip çıkın!!!!

Ona sahip çıkın!!!!
 

Ona sahip çıkın!!!!


Bugünlerde Türkçenin kullanımı konusunda oldukça hassaslaştım. Hele ki unutulan kelimeler, kullanılmak istenmeyen sözcükler oldukça canımı sıkmaya başladı. Dünya İngilizce kulvarında bir yarışa kaptırmış kendini, s onunun nereye varacağını tahmin edemiyor. Nedir bu İngilizce kardeşim, herkes bunu konuşmaya çalışıyor. Nereye gitsem İngilizce yazılar görüyorum. Kendi memleketimde değilmişim gibi hissediyorum kendimi. Ahh ahhh demek yaşlıları bu yüzden seviyorum. Onlar bana özümün havasını tattırıyorlar. Ben onlarda kendimi buluyorum. Tamam, yabancı dil şart; ama kendimizi kaybetmemek, özümüzü yitirmemek şartıyla. Aslında diğerlerine de hak veriyorum, bütün şirketler "İngilizce şart" diyor. Eee haklısınız ama niye kendinizi kaybediyorsunuz kardeşim!! Neyse, arkadaşlar, Türkçenin önemini kavramalıyız. Bu konu oldukça önemli. Bugün dilimizi alan, yarın kültürümüzü, benleğimizi en sonunda da oturduğumuz devleti alırlar, dımdızlak ortada kalırız.

Konuştuğumuz dili kimseye kaptırmayalım, çünkü o çok değerli ve bizi de değirkli kılıyor. Onu verirsek bizim hiç bir değerimiz kalmaz.

 
Toplam blog
: 29
: 791
Kayıt tarihi
: 01.11.07
 
 

1990 İstanbul/ Üsküdar doğumluyum. Şu anda lise öğrenimi görmekteyim. Kendimi kişisel gelişim konusu..