Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '12

 
Kategori
Güncel
 

Önce etinden, şimdi de sütünden yararlanılan kadınlarımız

Önce etinden, şimdi de sütünden yararlanılan kadınlarımız
 

sutcuanne.bmp


Sütü olmayan anneler, olanları bulsun diye bir hareket varmış. Tesadüfen öğrendiğim bu hareketin neden niçin nasıl başladığını araştırdım.

Derya Taşdiken isimli bir bayanın kendi blogu üzerinden başlattığı bireysel bir hareket.

Görünürde masum, anne sütü yetmeyen insanların sütü çok olan annelerden destek aldığı bir anlamda "sütannelik" diyebileceğimiz bir hareket.

Ancak bu hareket bir oluşuma dönüşmüş, adına ASOOB denilen bir oluşum.

Derya Hanım'ın bu hareketi; kendi içinde masum, iyi niyetle başlamış bir gönüllük hareketi.  Öyle de görünüyor ilk bakışta.

Ancak konu bazı çevreler tarafında hiç de masum olarak düşünülmüyor.

Doğrusunu isterseniz ben de düşünmüyorum.

Olaya dini açıdan bakmayacağım elbet. Çünkü bu konunun uzmanı ben değilim. Zaten her konuya dini açıdan bakmayı ve ele almayı da doğru bulmuyorum.

Ancak sosyolojik olarak baktığımda hiç de masum gelmiyor bu hareket bana. Derya Hanım'ın yaklaşımı değil, sonrasında gelecek tehlikeler açısından sıcak bakamıyorum bu oluşuma.

Son günlerde Başbakan da dâhil herkes kadının bir yerlerine el atmış durumdalar. Kadının bu denli ağızlara konu olmasından bir kadın olarak oldukça rahatsızım.

Bir milletvekili kadının bekâretini ağzına dolar bozuk para gibi bozdurup harcar; ülkenin lideri kadınsan o halde katilsin der; bir yerel idareci düşüncelerini anlatmaya kalkışan birini çok kürtaj yapmakla suçlar.

Bir diğeri de haydi sütünü paylaş der.

Yani özetle ne kadar çocuk yapacağımız, nasıl yapacağımız, sütümüzü kime vereceğimiz, kimden alacağımız derken yakında kimden çocuk yapmamız gerektiğini söylemelerinden korkuyorum.

Yazımın tamamına ulaşmak için tıklayın.

oyatekin@gmail.com

Not: Burada yazılan tüm yazılarım elektronik imza ve zaman damgası güvencesi altında yasal hakları korunmaktadır. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilmeksizin izin alınmadan kullanılamaz.

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..