Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Önce hayır dediğiniz kişiye sonra evet diyebilirsiniz, ya da tersi

Önce hayır dediğiniz kişiye sonra evet diyebilirsiniz, ya da tersi
 

Çünkü o gün öyleydi bugün böyle, ya da nedensiz, canım öyle istedi. İyi de karşının durumu ne olacak? Nolursa olsun bana ne. Kişilerin sözleri de senet gibidir; imzayı ne zaman atarsa o zaman hüküm ifade eder. Evet ya da hayır veya başka türlü bir irade beyanı senedin altına atılan imza değil kendini ifade etmedir. Bu anlamda evet/tamam demek aldım/vardım anlamına gelmez. Bir ilişkide örneğin senin olduğum koynuna girdiğim zaman tescillenir ki bu dahi garanti değildir, o anlık/o defalıktır.

Ben de seni seviyorum denilmesi bir söz, bir umut verme değildir. Ama sen kendin umutlanmışsın o senin sorunun. Ben yüzük taktığım/nikâh yaptığım vs değil isteyerek yatağına girdiğim zaman senin olurum. O senin olma da sadece o ana aittir, sonra nolur bilemem.

Bunları niye yazıyoruz? Çünkü henüz belli bir kültüre ulaşamamış kimseler bizi anlayamazlar. Onlara göre böyle davranmak kaypaklıktır (aşksa ihanettir) Oysa bu kendini düşünen kişinin rasyonel davranışıdır.

Demek ki yani bir kişi size evet dediyse o iş bitmiş oluyor… Yok böyle bir şey… Evet her zaman hayır’ı da içinde taşır; hayır da evet’i… Böyle şeyler eylemle tescillenir. Evet geleceğim demişim, gelirsem/gelmişsem evet, değilse hayır. İnsanlar ağızlarından çıkan sözlerle bağlanırlarsa yandık biz. Herkesin ağzından her gün bir sürü söz çıkıyor. Tamam demişim o zaman imza atmama gerek yok; peki niye imza atıyoruz!

Sayın Korkut, o zaman kime güveneceğiz biz? Niye güveniyorsun ki babamın oğlu musun? Aç yatağını bekle, gelirsem evet; başka türlü evet olmaz, söz boştur!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..