Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '09

 
Kategori
Siyaset
 

Öncesi yazmak istedim 2 Temmuz'u

Öncesi yazmak istedim 2 Temmuz'u
 

Yıldönümü....2 temmuz...
Yıldönümü .....
Neyin yıl dönümü?
Cumhuriyetin doğduğu şehirlerden birinin; böylesi bir vahşetle, cehaletle her sene her sene gündeme gelmesi çok acı...
Nasıl bir zihniyet ki can alır, hemde iman ettiği Allah'ının yarattığını yakarak?
İnsanlık suçu,
en başta insanlık suçu bu...
Ötesi yok...
Ya insanlar ölüyor binada
ve ayni binayı et lokantasına dönüştürüyorlar.
İnsanlarda orda et yiyor.
Buna izin veren yetkililerin zihniyeti?
Gidin ya bu bana göre ...
Bip ...
Bip...
Bip...
Bize ilk önce yaradanın yarattığına koruma ve saygı öğretitldi...
Benim inancım bana seninki sana...
Saygı duy...
Mevlananın dediği gibi...
Ne olursan ol gel...
Yüzyıllar öncesinden ne olursan ol gel diyen zihniyete; on altı sene öncesinden insanları yakarak can alma ve güzel din islama saygısızlık etme zihniyetiyle, karşılık verme.
Oğlum yeni doğmuştu o sene...
Kucağımda on günlük bebek...
Yaşananları izlerken gözyaşlarımın artık akmadığını, faltaşı gibi açılmış gözlerle, çaresizlikle, utançla...
Utançla...
En fazlada utançla...
Kulaklarımdaki sesler....
Her sene o sesler ve görüntüler...
Allah'ın adını Allah'ın yarattıklarının canına kastederken alanların sesleri...
Provakatörlerde olsa, ordaki insanların ortak olmasını anlamakta güçlük çektim hep.
Hepsinin elinde kan var ve Allah kendi yarattığı kullarının yine kendi yarattığı kullarının canına kıymasını affetmez.
Ne bu dünyada ne ahirette...
Sonrasında Maraş katliamıyla ilgili bir belgeselde izledim yine gözyaşlarıyla.
Nasıl bir vahşet yarabbi...
Ayni şehirde, ayni mahalledekapı komşunuz tarafından katledilmek...
İnsan olarak utandım...
Şükürler olsun ki ailem beni sadece insanlığa değer verir şekilde yetiştirdi.
Ve şükürler olsun ki Mersin'de yaşıyorum.
Dinlerin, dillerin, düşüncelerin özgürce ifade edildiği şehirde...
Saygının olduğu bir şehirde...
En büyük kanıtı Mersin şehir mezarlığı...
Her dinden insan ebedi yatar yanyana...
En büyük kanıtı camisiyle, kilisesiyle ...
Sadece insani dostluklarıyla...

 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..