Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '07

 
Kategori
Blog
 

Önereceğim

Önereceğim
 

Milliyet Blog, çok yerinde bir uygulamayla “önerilerim” bölümünü ekledi sayfalarımıza. İsteyen, beğendiği yazı ve yazarları sayfasında belirtecek. Bir anlamda “Ben beğendim, sizler de okuyun, beğeneceksiniz” yönlendirmesiyle tercihlerini bizlerle paylaşacak.

Yazı veya yazar önermek, pek o kadar kolay bir iş değil. Kantara sadece önerilen yazı ve yazarlar değil, önerenler de çıkacak.

İki ucu moklu bir değnek sizin anlayacağınız. Bu yüzden olsa gerek ortalık şimdilik sakin. Blog yazarlarının çoğu “ Bekleyelim, görelim” siyaseti güderek suskunluğa bürünmüş durumda. Hakları da yok değil hani. Durup dururken okur kaybetmenin bir anlamı olmasa gerek.

Değerli Madamex, “Önermeyeceğim” başlıklı yazısında: “Taraf tutmaya, sadece sevdiklerine iltimas geçmeye de yol açabilecek bir bölüm haline gelebilir” diyor ve ekliyor: “Birini veya birkaçını seçersem diğerlerine haksızlık yapmış olurum.”

Değerli Madamex’in saptamaları yerinde ama kendisine katılmıyorum tabii. Kendisi hem “Önerebilecek” yetkinliğe sahip bir yazar, hem de çok sayıda “Önerilecek” yazısı mevcut. Önerilecek yazılara sayısal bir kısıtlama getirilmemiş durumda. Her seferinde üç yazı önerilebilir ve bu güzel yazıların yazarlarına haksızlık yapılmamış olur.

Bana gelince… Önereceğim tabii. Bu uygulamanın ahbap-çavuş ilişkileriyle dejenere edileceğini bile bile beğendiğim yazıları önereceğim. Bana kırılanlar, darılanlar olabilir. Bir ölçüde okur da kaybedebilirim ama önermekten vazgeçmeyeceğim. Beğendiğim yazılara zaten yorum yapıyorum. Bu yazıları önermemden daha doğal bir şey olabilir mi?

Önerilerimi yaparken yürekten kopup gelen yazılara ağırlık vereceğim. Giriş, gelişme ve sonuç bölümleri olan… Okunduğunda az da olsa okuru düşündüren, hüzünlendiren, gülümseten veya bilgi vererek bir şeyler öğretebilen yazıları önereceğim.

Ve tabii ki yazıda çürük diş gibi duran imlâ hatalarına dikkat eden yazarların yazılarını önereceğim.

Önereceğim yazarlar konusuna gelince… Bu konuda biraz daha titiz davranmam gerekiyor. Önerdiğim yazarı neden önerdiğimi muhakkak belirtmeliyim. Bu yüzden İşte benim blog yazarlarım başlığı ile kapsamlı bir yazı dizisi hazırlayarak, önerdiğim yazarları (üçer-beşer) yazmayı düşünüyorum.

Başta da söylediğim gibi, kantara sadece önerdiğim yazı ve yazarlar değil, ben de çıkacağım.

Değerli Madamex’i açık yürekliliğinden dolayı kutluyor ve benim için çok kıymetli olan önerilerini bekliyorum.

Darılmaca, gücenmece yok!

Bu kantar, yürekten tartar!

 
Toplam blog
: 312
: 1658
Kayıt tarihi
: 10.02.07
 
 

Önceleri konuşurdu insanlar, "yazmak", sonraların işi... Duygu ve düşüncelerimizin yanı sıra gözl..