Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Öneri Sundum, Bimer Bana "Marmaray'ı Biz Yapmadık Biz Karışamayız" Dedi

Öneri Sundum, Bimer Bana "Marmaray'ı Biz Yapmadık Biz Karışamayız" Dedi
 

Özeti; biz yapmadık, karışmayız...


Yaklaşık bir haftadır on gündür üzerinde ara sıra çalıştığım bir dilekçemi “İstek” konu başlığı altında dün akşam Bimer’e gönderdim. 
 
İstanbul’a yapılan en büyük yatırımlardan biri olan Avrupa ile Asya’yı Marmara denizi altından raylı sistemle birbirine bağlayan proje olan toplu taşıma ağı Marmaray için göndermiş olduğum bu dilekçemde mühendislerin gözden kaçırdığı bir ayrıntıyı uzun uzadıya anlatarak Bimer yetkililerine belirttim. 
 

Sayın yetkili ben İstanbul Zeytinburnu'nda ikamet eden yaşamını tekerlekli sandalyede idame ettiren bir engelliyim... İstanbul Zeytinburnu'nda doğdum ve bu yaşıma kadar da hep buradaydım. 
 
Ben İstanbul dışına uzak yerlere ulaşımımı özel araçlarla sağlayan bir bireyim, ama İstanbul içi seyahatlerimde ise toplu taşımayı tercih etmekteyim. Bu tercihimin başlıca nedenleriyse; trafikte fazladan yer işgali yapmak istemiyor oluşum, sıkışık trafikte zaman kaybetmemek isteyişim gibi, aracın yakıt sarfiyatı gibi ve o yakıtın doğaya karışması gibi şeyleri düşünürüm.
 
Tekerlekli sandalyeli bir engelli olarak ben seyahatlerimi toplu taşıma ile yapmaktan çok çok memnunum... Toplu taşıma olarak tercih ettiğim ulaşım ağıysa sadece raylı sistemler. 
 
Ben tekerlekli sandalyemle raylı sistem araçları içinde çok rahatım; raylı sistem araçlarının duraklarında çok rahatım, raylı sistem araçlarına binerken veya inerken kimseye ihtiyaç duymuyorum ve dakikası dakikasına işliyorlar. 
 
Zeytinburnu'nda oturduğum için en çok kullandığım raylı sistemse 2013 yılında kullanıma açılan Marmaray, henüz dört beş yıllık bir maziye tanıklık eden bu sistemin bazı kusurları var, bunları sizinle paylaşmak isterim, eğer bir çözüm yolu varsa da en yakın zamanda harekete geçmeniz beklentimdir. 
 
Marmaray raylı toplu ulaşım ağı beş adet istasyondan oluşmakta... Kazlıçeşme, Yenikapı, Sirkeci, Üsküdar ve Ayrılıkçeşmesi. Bu ağın tamamının olanakları göz önüne alındığında biz tekerlekli sandalyelilere uygun ve bizlere son derece rahat bir seyahat imkanı sunuyor. 
 
Bu ağın biz tekerlekli sandalyeliler için tek sorunlu kısmıysa; başlangıç ve bitiş istasyonlarında birer asansörünün bulunması, ağın diğer istasyonlarda iki ve daha fazla asansör var, ama Kazlıçeşme ve Ayrılıkçeşmesi'nde bir adet asansör var. 
 
Böyle önemli bir ayrıntının mühendisler tarafından gözden kaçırılmış olması çok düşündürücü... 
 
Asansör denilen olanak; tekerlekli sandalyeliler, bebek arabalılar, hamileler, yürüyemeyecek durumda olan yaşlılar, ortopedikler, çocuklu aileler için öncelikli bir ağ gibi gözükse de, daha çok sağlıklılar tarafından kullanılıyorlar.
Sağlıklıların işgalinin önüne geçilemediği bu asansörler sürekli bozuluyor ve haftada iki üç gün bozuklar veya bakımda oluyorlar, bu yüzden de bizler sürekli eve geri dönmek zorunda kalıyoruz.  
Ben sizden Kazlıçeşme ve Ayrılıkçeşmesi'nde bulunan bu iki istasyona alternatif asansör yapılmasını veya istasyonları yeryüzünde olan bu iki istasyona otoyolların üzerinde bulunan üst geçitler gibi rampalı bir sistemin yapılmasını istemekteyim ve konuyu takip etmenizi istemekteyim. 
 
NOT: Ayrılıkçeşmesi istasyonunun orta kattan yeryüzüne çıkan asansörü şu an üç gündür bozuk... Konu hakkında yetkililerle iletişime geçip görüşebilir bilgi alabilirsiniz.

Dedim.

Tam yirmi gün sonra bana verdikleri cevap ise; 
 
Sayın ABDULLAH ÜNAL,
T.C. Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)’ ne 09.05.2018 tarihinde yapmış olduğunuz 1800800294 sayılı başvurunuz 31.05.2018 tarihinde TCDD 1. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ tarafından cevaplanmıştır:
Sayın Abdullah ÜNAL
BİMER başvuru formunuz Marmaray Emlak İnşaat Teknik Hizmetler Bakım Onarım Müdürlüğümüzce tetkik edilmiştir.
Kurumumuz TCDD yalnızca işletmeci konumunda bulunup, Kazlıçeşme İstasyonu için işveren kurum AYGM (Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü)'nin yüklencisi TGN; Ayrılıkçeşmesi İstasyonu için de İBB (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) yüklenicisi Haydar SEZEN firmalarının yapmış olduğu imalatı, teslim aldığı şekilde işletmekle yükümlüdür.
İstasyon elektromekanik ve inşai yapısının Kurumumuza teslim edildiği kadarıyla ve şekliyle ilave asansör tesis edilebilmesi maalesef mümkün görünmemektedir. 

Anlayışınız için teşekkür eder, bilgi alınmasını rica ederiz. 

Başvurunuz ile ilgili tüm işlemleri BİMER’in internet adresinden takip edebilirsiniz. 
 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..