Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '12

 
Kategori
Siyaset
 

Onlar adam değilmiş, milletvekiliymiş (!)

Onlar adam değilmiş, milletvekiliymiş (!)
 

CHP


Adam değilim milletvekiliyim

AKP’nin, muhalefetin sert direnişine rağmen Meclis iç tüzüğünde yapmak istediği düzenleme önceki gün de Meclis Genel Kurulu’nu oldukça gerdi. İktidar ve muhalefet milletvekilleri arasında yaşanan kavgalar ve tartışmalar nedeniyle çalismalara da sık sık ara verildi. Genel Kurul’daki tartışmaları sona erdirmek isteyen oturumu yöneten Meclis Başkanvekili AKP’li Mehmet Sağlam’ın CHP Grup Başkanvekili Akif Hamzaçebi’ye “Şu adamlarınıza da ‘oturun’ deyin lütfen” demesi “Milletvekili adam mı?” tartışması çikartti. Tartışma Meclis tutanaklarına şöyle yansıdı:

*Akif Hamzaçebi (CHP-İstanbul): Onlar adam değil milletvekili Sayın Başkan.

*Başkan: Milletvekili işte neyse. Hepiniz birden konuşamazsınız ki.

*Oktay Vural (MHP-İzmir): Ne adamı ya? Sen kimin adamısın? Sözünüzü geri alın.

*Mahmut Tanal (CHP-İstanbul): Biz adam değiliz milletvekiliyiz.

*Başkan: Nasıl adam değil canım. Ya adam…Ayıp mı “adam” lafı yani.

*Haydar Akar (CHP-Kocaeli): Adam sizde var sizde.

*Akif Hamzaçebi (CHP-İstanbul): Cümlenizi geri alın. (CHP sıralarından “Sözünüzü geri alın.” sesleri)

*Başkan: Geri alınacak bir söz değil ki.

*Mahmut Tanal (CHP-İstanbul): Özür diler misiniz?

*Akif Hamzaçebi (CHP-İstanbul): Sayın Başkan, lütfen sözünüzü geri alın.

*Başkan: Efendim? Ne anladınız “adam” dememden ben anlayamadım yani. Hepsinin ayrı ayrı isimlerini sayamadığım için söyledim.

*Haydar Akar (CHP-Kocaeli): “Adam” ne demek? Adam sizde sizde, bizde değil adam. Ne demek… Küfür ediyorsun, “adam” diyorsun, nedir bu ya? Terbiyeye davet ediyorum seni.

*Başkan: Sizi bu şekilde konuşmaktan menediyorum, lütfen oturun.

*Mahmut Tanal (CHP-İstanbul) - Bana “adam” diyemezsiniz!

*Başkan: Ne diyeceğim?

*Mahmut Tanal (CHP-İstanbul): Bana “adam” diyemezsin Başkan. Bana “adam” diyemezsin bana “milletvekili” diyeceksin.

*Başkan: Ya, milletvekili adam değil mi?

*Mahmut Tanal (CHP-İstanbul): Bana “milletvekili” deyin.

*Başkan: Tamam “milletvekili” diyeyim.

*Mahmut Tanal (CHP-İstanbul): Ben kimsenin adamı olmadım bugüne kadar.

*Başkan: Hayır, o anlamda söylemedim.

*Mahmut Tanal (CHP-İstanbul): O zaman özür dileyeceksiniz.

*Başkan: Tamam, özür dilerim. Milletvekilisiniz tamam, eyvallah. Kimsenin adamı olarak söylemedim. Arkadaşlarınıza demek istedim yani hepsi o kadar. 

YAHU KARDEŞIM! SORMAZLAR MI ADAMA, ADAM OLMADAN NİYE MİLLET VEKLİ OLDUNUZ DİYE!

 
Toplam blog
: 124
: 736
Kayıt tarihi
: 28.06.08
 
 

Kelebek için kanat neyse insan için kelime odur. (m.ali şirin) 1969 senesinde  Tunceli/ pülümürde..