Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '07

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Onlar da can

Onlar da can
 

On yıldan fazla oldu bir köpek aldık daha minicikken . İlk geldiği gün annesinden ayrıldığı için ağladıda da agladı . Ben de onun kaldığı yerde ışığı açık bırakmıştım . Meğer kapatmam gerekiyormuş . önce minik olan CEMO 'muz 30 kiloluk bir köpek oldu. Insanları özellikle çocukları seven , sarılınca bacağımı zor kurtardığım koca dev .

Her gördüğümde Hİ Cemo diye selamlarım okşarım . Hatta kardeşim Kekik 'in oğlu bile beni taklit eder olmuştu .

Her turlu onlemi aldigimizi dusunmustuk ama bizden habersiz eslesmis ve yavrulari oldu. bir ikisini verdik tanidiklara. Ama babasnin kim oldunu bilmedigimiz icin ragbet yoktu. Kendileri cins kopek "Golden retriever ". Yavrularindan siyah olanini da biz aldik. Kapkara oldugu icin KARA diye adlandirdim. Buyudu Kara da .

Yagmurlu bir gundu. Disaridan gelen korkunc bir gurultu ile disari ciktim. Kara yerde, titriyor agzindan kopukler saciyordu. Aklima bin turlu sey geldi. Asilarini yaptirmistik. Ama yine de korktum. Burada kuduz hastaliginin kokunun kesildigi soyleniyor ama cevrede yabani hayvanlar da var. Caresiz aglayarak veterinerimize telefon ettim. Sagolsun geldi. O geldiginde Kara hic bir sey olmamis gibi idi. Ertesi gun tetkikler yapildi. Epilepsi dedi.
O zamana kadar hep insan hastaligi olarak dusunmustum. Tabi kopeklerin de beyni var. Fonksiyonlari farkli olsa da sinir sistemi var .

Her gun sabah aksam ilaclarini veriyoruz ama. Bazan uzun araliklarla bazan ayda bir iki kez tekrarliyor. Bugun yine uc dort kez nobet geldi. Icim sizliyor ama elimden gelen bie sey yok. Korkum nobet sirasinda kendini yaralamasi .

Kendi saglik sorunumu unutup onu dusunur hale geliyorum. Her nobet sonrasi bir kac gun cok yorgun duser. Havlayamaz bile. Annesi Cemo basinda bekler. Arada bir gider yaralana yerini yalar .

Insan ya da diger canlilarin aci cekmeklerine daynamiyorum . Bugun yine yuregim kirgin, buruk ..bir turlu kendime gelemiyorum. KARA lutfen cabuk iyiles !!!

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..