Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '08

 
Kategori
Mizah
 

Onların dokuzu profesördür

Onların dokuzu profesördür
 

2000 yılının Ekim ve Kasım aylarında, Türkiye Orta-Doğu Amme İdaresi Enstitüsünde “Eğitim Yönetimi” adlı bir kursa katılmıştım. Kursta, alanında uzman seçkin profesör ve doçentlerden, yöneticilik konusunda, gerek eğitim yöneticiliğimiz gerekse gündelik yaşamımızda çok yararlanabileceğimiz bilgi, beceri ve davranışlar kazanmıştık.

O dönemde TODAİE’de görev almış olan hepsi birbirinden değerli tüm yönetici ve öğretim üyelerimizi saygı ve şükranla anıyorum.

Aşağıdaki fıkrayı , o saygın insanlardan bir doçent anlatmıştı.

“ Kazı çalışmaları yapan grupta bulunan bir profesör, çevrede bir gezintiye çıkmıştır. Bir çiftliğe rastlar. Yaklaştığında dekolte giysiler içinde bir bayanla karşılaşır. Bayan yalnızdır. Profesörle karşılaşmaktan hoşnuttur. Kısa bir hoşbeşten sonra içecek bir şeyler ikram etmek için içeriye girip çıkar. Giysileri değişmiş daha dekolte olmuştur. Davranışlarıyla profesörü tahrik etmeye çalışmaktadır. Fakat bizim profesörde tık yoktur.

Çiftlik sahibesi , konuğuna çiftliği gezdirmiş , epeyce zaman geçmiş, acıkmışlardır. Bayan profesörü yemeğe davet eder. Mutfağa geçerler. Yemek masasında, yok yok, sadece kuş sütü eksik. Yemek yenir. Ancak bayan her giriş çıkışında daha açık giysilerle içeri girmektedir. Profesörü gözüne kestirmiştir. O’nu ne pahasına olursa elde edecektir. Yapmadığı işve, söylemediği davetkar söz kalmamıştır. Ama profesörde de gene tık yoktur. Sonunda kadının umudu kalmamıştır.

Profesör izin istediğine kadın onu uğurlamaya çıkar. “O da ne öyle?” Profesörün dikkatini bir şey çekmiştir. Çiftliğin avlusunda bulunan bir kümeste acayip bir durum vardır.

- Görüyorum ki kümesinizde bir tane tavuk olduğu halde on tane horoz var. Halbuki bunun aksi olması gerekiyor , diye bilirdim. Der, profesör.

Kadın gayet sakin bir edayla;

- Efendim siz horoz sayısının on tane oluşuna bakmayın . Onların dokuz tanesi profesör, der.”

Tabi ki bu fıkrayı anlatan bir doçent olunca , derslikte anlamlı anlamlı gülüşmeler ve fısıldaşmalar olmuştu.

Arkadaşlardan biri ;

- Hocam, siz ne zaman profesör olacaksınız?

Diye sormuş, öğretmenimiz de; “ Ben henüz profesör olacak kadar yaşlanmış görünmüyorum herhalde” deyivermişti.

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..