Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '07

 
Kategori
Ev / Bahçe
 

Onların dünyası II

Onların dünyası II
 

Onların dünyası sohbetimize kaldığımız yerden devam edelim. Şu bize suyu nasıl vereceğimiz konusu. Bizlerin de sizler gibi bazı kalıcı alışanlıklarımız vardır. Bunların bozulması hele bunun sizler tarafından yapılması bazen bizlerin felaketi oluyor.

Mümkünse bize yağmur suyu verin. Yoksa musluktan gelen suya da razıyız. Amma bir şartla duş yaparçasına değil.Y apraklarımızı ıslatmayacak şekilde .Sularda ki kireç miktarı çok. Suyu emdikten sonra her tarafımızı sargı beziyle sarılmışa dönüyoruz. Her tarafımız beyaz lekeler. Unutmayın biz bu yapraklar sayesinde nefes alıyoruz. Saksının tabağına dökseniz de olur; biz kendimizi ona da alıştırır; köklerimizle bu problemi hallederiz.

Tabii bu devamlılık kazandığı taktirde. Bir alttan bir üsten değil. Bir de zamanlı zamansız bize gübre vermeyin. İçimiz dışımız alt üst oluyor ne yapacağımızı şaşırıyoruz. Biz doğada sizden gördüğümüz eziyeti görmüyoruz. Su da anlastik mı tek metod.

Biliyorum temizliği çok seviyorsunuz. İtirazımız yok. Amma birazda bizleri düsünün temizlik yapacağız diye yerimizden alıp bir araya topluyor, sonrada gelişi güzel tekrar bizleri diziyorsunuz.

Ya, hüüü biz yanlız suyla mı yaşadığımızı sanıyorsunuz. Ya ışık faktörü büyük çabalarla foto selerimizi ayarlıyoruz. Pat temizlik, bizim o ayar gitti.Biliyormusunuz tekrar aynı duruşumuza göre kendimizi ayarlamamız en az 3-4 haftamızı alacağını.
Daha ayar olmadan gene aynı şeyler başımıza geliyor. Bilirim çoğu arkadaşım canından bezdikleri için ne yaprakları kaldı ne de o güzellikleri, kuruyup gittiler yazık yazık.

Esasında çok basit koy saksıma kurşun kalemle bir işaret. Yap temizliğini saksıyla durduğum yerdeki işaretleri birleştirdinmi benim problemim cözüldü. Her şey dört dörtlük. Anlaştık mı ışık faktöründe de.

Bir de güneş meselesi camın arkasında tam da güneşin direk ışıkları vallahi yapraklar kavrulup gidiyor. Hele üsten sulanma da yapraklarda ki su tabakası tıpkı mercek vazifesini görüyor. Hiç mercekle güneş de deney yaptın mı. Tut tenine de göreyim ah dersin değilmi. Ya ben?..

Gelelim aile fertlerine, hepsi ile tanışmak istiyoruz. Buna komşular da dahil, bizleri anlatın onlara huyumuzu nazımızı herşeyimizi. Sevsinler bizi sevelim onları niye mi bir bakıyorum başımda yabancı, beni tanımaz başıma gelecekleri bir bilsen hepsi senin gibimi. Beni zamanın da tanıtsan onlarda bana senin gibi davranırlar. Tanımak istiyoruuum.

Bir de sizin bu yaşantı alanlarınız. Her yer sentetik devamlı elektrik yükleniyorsunuz. Ben elektriğe bayılırım. Gel toprağıma dokun boşalt yüklediğin elektriği benim tek iletişimim bu yön hem sana faydası hem bana faydası olur. Bu konu biraz uzun bizim editöre söylerim ilerde uzun uzun anlatır.

Arada bir bizleri doğada seyredin vermiş olduğumuz mücadele ve uyum tarzlarımızı. Tabiatın bir parçası olmanın zevkini bizde görün. Bizler sizden evvel burada idik sizlerden sonrada burada kalmak istiyoruz. Unutmayın biz sizlersiz. Siz ise bizlersiz hiç yaşıyamazsınız. Editor amca ben yoruldum devamı haftaya olsun.
Bunlar benim sözlerim değildi ben aranızda elçi kusur eğledilerse onlar namına özür dilerim iyi günler dileği ile.
Saygılar.

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..