Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '20

 
Kategori
Eğitim
 

online mı yüzyüze mi eğitim ?

Son günlerde dünyada covid19 pandemi nedeni ile hiç aklımıza gelmeyecek gelişmeler yaşanmaktadır. Herşeyden önce sağlık diyoruz tabiki de. Bu günlerde konularımızdan biri de eğitim. Dünyada her ülkede nerede ise okullar kapatıldı. Öğrenciler okulsuz ve öğretmensiz, okullar öğrencisiz ve öğretmensiz ve öğretmenlerde öğrencisiz kaldılar. Herkes birbirini özledi. Bu arada uzaktan eğitim çalışmaları yeniden şekillenerek son surat devam ediyor. Toplumun bazı kesimlerinde uzaktan eğitim ile başarı sağlandığına yönelik bir eğilim var. Okullar sosyal alanlardır. Her türlü iletişim burada kurulur eğitim öğretim sırasında. Amaç sadece bilgi öğretmek değil sosyalleşmeyi, iletişim kurmayı, yeni ilişkiler ve gruplar içinde olmayı, yardımlaşmayı ve bir zümreye ait olmayıda sağlamaktır. Öğrenci ve öğretmen birbirine dokunacak , göz teması kuracak birbirini etkileyecektir. uzaktan eğitim ile bunu yapamazsınız. Kısa süreli bir şekilde kullanılabilir uzaktan eğitim. Ama aslının yerini asla tutamaz. Dünya hangi yöne evrilirse evrilsin. Meslekler hangi şekilde yeniden yapılanırsa yapılansın.Öğretim ve eğitimin yüz yüzedir, topluluktur. Belki ikili eğitime geçilerek sınıf mevcutları azaltılabilir. Yeni okullar yapılarak öğrenci sayıları azaltılabilir. Yeni bir takım sistemler ile sınıf içi ve okul içi temiz hava ve temizlik şartları değişebilir ve değişmelidir. Ama teknolojiyi ne denli yoğun kullanılsanız kullanın öğretmen ve öğrenciyi yüz yüze getirmekten başka çareniz yoktur. Tabi beynimize bir çip takarak her şeyi yüklerek aktarım yolu bulamaz iseniz. Bunun adına da insan değil robot denir.
Evde kal, sağlıklı kal Türkiye

 
Toplam blog
: 9
: 325
Kayıt tarihi
: 17.03.10
 
 

Doğduğum yeri seçemem ama yaşayacağım yeri seçtim. Cihan şehri İstanbul' da yaşamaktayım. Eğitimc..