Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '12

 
Kategori
Deneme
 

Önsöz gibi

Önsöz gibi
 

Abdülkadir Güler'in kitaplarından bazıları


Sanat, edebiyat dünyasına daha ortaokulda iken yazmaya başladım.1962 yılında Diyarbakır Erkek İlk öğretmen Okulu’nda okuduğum günlerde asıl yazı hayatım Diyarbakır’da yayımlanan  MÜCADELE Gazetesiyle tanıştım. O gün bugündür yazmayı sürdürüyorum. Aradan koca 50 yıl geçti. 1962 yılından beri Anadolu’da yayımlanan birçok sanat, kültür dergileriyle, değerli şair ve yazarlarla tanışma, görüşme fırsatını buldum. Genel olarak halk edebiyatı ( Folklor ) üzerine yoğunlaşan yazımlarla Türk edebiyatında göründüm. Yazılarım, şiirlerim Anadolu’da yayımlanan birçok dergilerde ve seçkilerde yer aldı. Bu arada öğretmenlerim ve değerli sanatçı şair, yazar arkadaşlarımın da desteğini de yazmak isterim. Onlara da elbette sırası gelmişken teşekkürlerim sonsuzdur.

Bu yıl sanatımın 50.Yılını Söke Şairler ve Yazarlar Derneği tarafından kutlanacaktır. Anadolu’da yayımlanan birçok etkinliklere ve sempozyumlara katıldım. Bu etkinliklerde bildiriler sundum. Türk edebiyatında özellikle halk edebiyatı ( Folklor ) bağlamında bir şeyler ürettiğimin inancındayım.

Mardin Folkloru ( Gelenekler / Görenekler ) adını taşıyan yapıtım Ankara’da Marev Vakfı tarafından yayınladı ve bu eserimi Marev Vakfı’na armağan ettim ( 1998 )

Bu çalışmalarımdan dolay iki yıl önce Kayseri Erciyes Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Bayram Durbilmez rehberliğinde öğrencisi Merve Nur Usluer tarafından bir tezim yayımlandı. Bu tezim Söke Cumhuriyet Matbaasında kitaplaştırıldı ( 2010 ) Bu tez kitabını sanatçı dostlarıma ve benim için yazı yazanlara armağan etti.  

Daha sonra Gazi üniversitesi Türk Dili ve edebiyatı Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Fatma Ahsen Turan rehberliğinde yine öğrencisi Mehtap Demirel tarafından “ Aydınlı Âşık Abdülkadir Güler’in Hayatı, Eserleri ve Şiirleri “ konulu bu kitap Yüksek Lisans Tezi halinde hazırlandı.  Bu hazırlanan Yüksek Lisans Tezi elbette beni sevindiriyor.

Gazi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğrencisi Mehtap Demirel gerçekten yaklaşık iki yıl zarfında yorucu ve itinalı bir çalışmayla elinizde ki Yüksek Lisans Tezi meydana getirmiş oldular. Bu eserde hayatım, âşık geleneğinin dünü bugünü, Türk halk edebiyatı içinde yapmış olduğum çalışmalar, Türk folkloru konusunda görüşlerim ve çalışmalarım, halk şiiri tarzında yazmış olduğum şiirlerimin hece, kafiye ( uyak ),durak ölçüleri, şiirlerimdeki edebi sanat çalışmaları bakımında incelenmesi ve sınıflandırılmasını gibi başarılı bir yüksek lisans tezi ortaya koymuşlardır.

Bu eser benim hakkımda ilerisi için inceleme ve araştırma yapacaklar için yararlı bir kaynak olarak hazırlandığını görüyorum.

Burada Gazi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fatma Ahsen Turan ve öğrencisi Mehtap Demirel’e ayrı ayrı bu değerli rehber ve çalışmalarından dolayı saygılarımla birlikte şükranlarımı sunuyorum. 

 

Abdülkadir Güler

30 Eylül 2012- Söke

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..