Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '06

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Onu kendime nasıl aşık ederim ?

Onu kendime nasıl aşık ederim ?
 

Birinin kendine bağlamanın gerçekten bir yolu var mı ? Bu da diğer birçok şey gibi en iyi taktiği uygulamakla mı olacak bir şey sizce ? Kimse kimseyi olduğu gibi sevemez mi ?


Will Smith’in Aşk Doktoru ( Hitch) isimli filmi bu soruların yanıtını aramış ve sonunda bütün bu taktiklerin bir işe yaramadığını bir insanın kendisi olarak da beğendiği kişiyi etkileyerek kendine aşık edebileceğini kanıtlama yoluna gitmiş.


Bugün kadınlar ve erkekler arasında bir büyük problem de bu. Kadınlar arasında klişeleşmiş bazı tavırlar var. Kendini olduğundan farklı gösterme çabaları yani bir bakıma nabza göre şerbet verme durumları.


Kadınlar bir erkekle tanışıp ondan hoşlanmışlarsa büyük bir taktik savaşı başlıyor. İşin ilginç tarafı bunu başlatan esas kadın değil onu etrafındaki diğer kadınlar.


İlk kural hiçbirşeyi ilk sen yapma ! İlk sen arama, ilk sen bir yere çıkmayı önerme, ilk sen hoşlandığını söyleme … Böyle uzayıp gidiyor liste. Sürekli erkekten bekleme ve kendi hissettiklerini bastırma durumu yaşanıyor. Kadın hep bekliyor, bekledikçe huzursuzlanıyor. Kadın kolay kadın olmadığını ispatlamaya, erkek kadının kolay olup olmadığını anlamaya çalışıyor. Kadın başarmışsa erkeklerin gözünde “evlenilecek kadın” statüsüne yükseliyor, yok eğer başaramamışsa vay haline o artık “eğlenilecek bir kadın”. Kadın erkek tarafından karar verildikten sonra da bir daha ne yaparsa yapsın “evlenilecek kadın” statüsüne geçemiyor.


Ben içinden ne geliyorsa yapılması taraftarıyım. Çünkü bir ilişki sadece erkeğin istediklerinin istediği zaman söylenmesiyle yaşanmamalı bence. Hatta ben kadının seçici olduğunu, erkeklerin kabul ettiklerinin aksine kadının avcı erkeğin av olduğunu düşünüyorum. Kadınların bu edilgen oyunlar oynamaya diğer hemcinsleri tarafından duygusal baskılarla zorlanmalarını çok saçma buluyorum. Bir kadın bir erkeğe statüsünü kendi istediği biçimiyle kabul ettirebilir diye düşünüyorum. Nasıl bir erkek bunu yapabilecek erke sahipse …


Yanlış anlaşılmasın bu kesinlikle feminist bir yazı değildir. Bu tamamen duygusal bir yazı. Çünkü bende hissedilenlerin hissedildiği an uygulanabildiğinde bir anlamı olduğunu düşünüyorum. Birini sevip söylemiyorsanız ve onun söylemesini bekliyorsanız ve karşınızdaki kişi en sonunda size “seni seviyorum” dediğinde kuru biri bende diyebiliyorsanız bence acınacak bir haldesiniz.


Kadın ya da erkek taktik savaşlarına girmediklerinde, birbirlerini kategorilere ayırmaya çalışmadıklarında, hissettikleri iyi ya da kötü her ne ise o an söyleyebildiklerinde bence düzgün bir ilişki yaşayabilirler ve ancak bu kadar açık olursanız birisi sizi olduğunuz gibi sevebilir…Sibel Önal

 

 
Toplam blog
: 42
: 6600
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Ben hep yazmak istedim ama hayata sıçrama tahtam beni yazılardan ve yazarak para kazanmaktan çok ..