Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '21

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Onun işi karanlığı çizmek

 

O, başarılı bir illüstrasyon sanatçısı. Reklam ajansları için çalışırken, 2011’de Bodrum’a taşındı ve sanatını orada daha da geliştirdi. Bodrum Açık Atölye Günleri sanatçılarından biri olan Başak Karafaki, bugüne dek pek çok kişisel ve karma sergide yer aldı… Hayatı ve sanatıyla ilgili detayları kendisinden dinledim.

- Çizim yeteneğinizi ne zaman keşfettiniz? İlk çizimleriniz neler üzerineydi?

Kendimi bildim bileli, çocukluğumdan itibaren çizerek ifade ettim. Sıkılınca, üzülünce, sevinince, kızınca hep duygularımı çizerek anlattım. Çocukluğumdan beri sanırım içimde karanlık bir yön vardı ve hep karanlık renkleri tercih ettim.

- Profesyonel çizime nasıl geçiş yaptınız, dönemden biraz bahseder misiniz?

Profesyonel çizime 1994 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Dekor ve Kostüm Bölümü’ne girişimle geçtim diyebilirim.

- Çizimlerinizin arkasındaki felsefe nedir?

Aslında çizimlerim hep karanlık, yer yer korkutucu. Ama büyük oranda çocukluk ve çocukluk anılarımla alakalı. Yer yer karikatür tarzına yönelsem de genellikle karanlık şeyler çizmekten hoşlanıyorum.

- Bir illüstratör olarak Bodrum'da yaşıyor olmak yaratıcılığınıza nasıl etki ediyor?

2011’de Bodrum’a taşındım. İstanbul’da uzun süre reklam ajanslarında storyboard çizerliğinin yanı sıra çeşitli dergi ve kitaplar için illüstrasyon yaptım. Bodrum’a taşınmamla birlikte tamamen kendim için çizimler yapmaya yöneldim.

- Sizin için çizim yapmanın en heyecan verici yanı nedir?

Benim için çizmenin en özel tarafı içimden atamadığım, ifade edemediğim hislerimi dışarı vurabilme özgürlüğü... Bir nevi karanlığı kusmak gibi…

- Yanlış bilmiyorsam, daha çok çocuklar için çizimler yapıyorsunuz. Hatta ilham kaynaklarından biri de kızınız. Çocuklar için yaptığınız illüstrasyonların diğer çizimlerden genel bir farkı var mı? 

Özellikle pandemi döneminde aynı evde kalmanın da getirdiği hislerle en önemli ilham kaynağım kızım haline geldi. Bir yandan da onu çizmek bir nevi fotoğraf albümü hazırlamak gibi oldu benim için.

- Kendinizi en yaratıcı hissettiğiniz yer ve zamanı tarif etmenizi istesem...

Kendimi en yaratıcı hissettiğim yer atölyem ve zaman olarak da pandemi dönemi oldu.

- Resim çizerken sizii en çok çeken renk hangisi? Neden?

Beni en çok etkileyen renkler hep siyah beyaz ve kırmızı oldu. Bu çocukluğumdan beri böyle. Sanırım bunun sebebi; siyah-beyazın içerisinde renk barındırmaksızın çok net olması. Karanlığı ve aydınlığı, ışığı ve gölgeyi çok net ifade edebilmesi. Kırmızı ise benim için hep bir vurgulama, bir nevi öfkeyi, altını çizmek istediğim öğeleri anlamlandıran renk oldu.

- 2021 yılının sanatınızda nasıl bir yansıması oldu?

2021 benim için hiç beklemediğim şekilde verimli oldu. Sanırım eve kapanmak ve kendimle yalnız kalmak bana iyi geldi.

- Bugüne dek yer aldığınız kişisel ya da karma projeler hangileri?

Pandemi öncesi ve sürecinde Bodrum’da 3 kişisel sergi 1 karma sergide yer aldım. Ayrıca Bodrum Açık Atölye Günleri sanatçıları arasında yer alıyorum.

- Gelecek dönem için hayalleriniz neler? Ne gibi yeni projeler tasarlıyorsunuz?

En sevdiğim alanlardan biri olan çocuk kitabı resimlemeye ve illüstrasyonlara devam etmek istiyorum.

- Türkiye'de bugünlerde en büyük eksiğimiz ilham. İllüstrasyona gönül veren gençler için nasıl tavsiyeleriniz olurdu?

Tavsiye vermek demeyelim ama kemdi adıma mutsuzluğumda, çaresizliğimde ve hatta en büyük mutluluklarımda çizmek benim için en rahatlatıcı dışa vurum şekli.

 

 

 
Toplam blog
: 248
: 438
Kayıt tarihi
: 27.04.16
 
 

Almanya'da doğdu. Oradaki öğreniminin ardından üniversite eğitimi için Türkiye'ye döndü. Gazeteci..