Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '13

 
Kategori
Deneme
 

Onur'un soruları

Onur'un soruları
 

Bizim mahallenin sevimlileri


Etrafınızda çocuklar varsa şanslısınızdır.

Sizi hem sonsuz mutlu ederler, hem düşündürürler, hem eğlendirir, hem yorarlar.

Bazen de çaresiz bırakırlar.

Komşumun bir oğlu var yaşı en fazla on ya da on bir, adı Onur...

Geçen gün kapım çaldı açtım, elinde kendinden büyük bir poşetle nefes nefese geldi Onur.

‘’Şennur Teyze bizim mahallenin köpeklerini beslemeye gidiyorum bir şeyler varsa siz de verin ‘’ dedi.

‘’Tamam’’ dedim "ben hazırlık yaparken kapıda bekleme gel’’dedim mutfağa geldi.

Başladık sohbet etmeye...

‘’Annem bana kızdı bu hayvanları böyle besliyorsun bol bol ama oğlum biz bu kadar zengin değiliz’’dedi bana.

Kafamı ona döndürdüm ‘’eee" dedim.

‘’Şennur Teyze ben size bir şey sorabilir miyim?’’diye devam etti.

‘’Tabi sorabilirsin’’ dedim.

‘’Biz zengin miyiz? Ya da siz zengin misiniz?’’

Ne diyeceğimi bilemedim durdum düşündüm ve konuşmaya başladım.

‘’Bak evlat dilediğin gibi yiyip içebiliyorsan, elin ayağın tutuyorsa, aklın başındaysa,

Başını sokacak bir yuvan varsa,

Güler yüzle sana kapıyı açan birileri,

Her koşulda arkanda duran ailen,

Dostların ve dertleştiğin insanlar varsa,

Sevdiklerin gözlerinin içine bakıyorsa,

Hayallerin varsa,

Canın geç kalkmak isteyince sabahları yatak keyfi yapabiliyorsan,

Çikolatanın tadını biliyor ara sıra yiyebiliyorsan,

Ağlarken gözyaşlarını silen biri varsa,

Arkadaşlarınla oyunlar oynayabiliyor, hopluyor, zıplıyorsan,

Annenin ya da babanın göğsüne yatıp, kalp atışlarını duyabiliyorsan,

Sen bil ki dünyanın en zengin insanısın ‘’.

Başını önüne eğdi ve düşündü sonra beraber çıktık sokak köpeklerinin toplantı yaptıkları yeri geze geze bulduk hepsi başımıza üşüştüler, yediler, içtiler ve çok mutlu oldular.

Onur’un gözlerinin içi gülüyordu.

‘’Çok mutlu oldular Şennur teyze’’dedi.

‘’Onur sen de mutlu oldun mu’’?dedim

‘’Hem de nasıl ‘’dedi.

‘’Tamam, bak işte şu an sen dünyanın en zengin insanısın ‘’dedim

"Oleeeeey" diye bir bağırdı ki sormayın.

Yakındır yine gelir, bu kez ne sorar bilemiyorum ama onun sorularına her zaman hazır olamıyorum.

 
Toplam blog
: 584
: 424
Kayıt tarihi
: 09.03.08
 
 

Sıradan bir yaşantım var.  Gezegeni, insanları, hayvanları seviyorum. Renklere aşığım. Okuyorum, ..