Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Önyargılar üstüne..!!!

Önyargılar üstüne..!!!
 

Her sabah olduğu gibi bu sabahta poğaça almak için Simitci' ye uğradım. Haftaiçi hergün gitmem nedeniyle çalışanlarla aramızda bir arkadaşlık ortamı oluşmuştu. Sabah kalkar kalkmaz hemen kahvaltı yapmakta zorlanan biri olmama rağmen hazırlanmış bir kahvaltıya da saygı gereği hayır diyemem. Bir haftadır kayınvalidem bizdeydi ve sağolsun kahvaltıyı bizim için hazırlıyordu. Bu nedenle son hafta hiç uğramamıştım. Durumu farkeden Simitci çalışanı hemen sordu:

-Abi gözükmüyorsun?

- "Evet, bu hafta gelemedim. Kayınvalidem bizde olduğu için kahvaltıyı evde yapıyordum."

Arkadaşın ilk sözü:

-ALLAH kurtarsın..!!! oldu. Yanındaki arkadaşa dönüp devam etti:

-Adamın kayınvalidesi gelmiş, bir insanın başına bundan daha kötü ne gelebilir ki?

Anlatmaya devam ederken kendisinin kayınvalide konusunda -ona göre- pek şanslı olmadığını anladım. Bir an durup ona benim annemle (benim ikinci annem oldu) aramda böyle bir sıkıntı olmadığını vurgulamak istedim, ancak sonra vazgeçtim. Şartlanmışlık, önyargı bu olsa gerekti. Kayınvalide veya kaynana kötüdür, bu kişilerin kafasında öylece kalakalmış. Daha hiç tanımadığı, yanında 30 sn bile kalıp, iki laf etmediği bir insan hakkında bizlerin bu kadar kolay karar verebilmesi ne kadar kötü bir yanılgıdır.

Toplumumuz maalesef bu şartlanma ve önyargılarla dolu. " ......' den adam çıkmaz..!" İyi de o ilde binlerce insan yaşıyor, bir, on, yüz sayısı her neyse bu kişiler yüzünden neden kalan binlercesine aynı gözlükle bakıyorsun. Çabuk karar vermekte ve peşin hükümlü olmakta çok iyiyiz. Neden mi? Kolayı seviyoruz, karşındakini anlamaya çalışmak, ona tarafsız bakmak, belki bir an kendini onun yerine koyup onun gibi düşünmeye çalışmak yorucu geliyor bize. Kolay yol:

- .....' den adam çıkmaz.

- ...... değil mi hepsi aynı.

- - kadın/erkek milleti değil mi.

Önyargısız bir hayata erişmemiz dileğiyle...

Hoşcakalın...

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..