Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Önyargılarımız

İnsanı, insana dair davranış, durum ve tutumları biraz olsun incelediğimizde zihin oyunlarımızı da tanımaya başlıyoruz. Hani bazı kişiler vardır, aynı ortamda bulunduğumuz, kimi zaman bizi öfkelendiren; yolumuza çıkan, kendi doğrusunun dışına çıkmayan, onunla aynı düşünmeyenlere karşı hoşgörüsüz, tek yanlı tutum sergileyip, kendi doğrusunu kabul ettirmeye çalışan kişilerdir onlar.. Bazen bende böyle davranmıyorum desem yalan olur.

Ben de sık sık karşılaşıyorum böyle kişilerle ve ne kadar kendilerini engellediklerini görüyorum. Artık günümüzde hızlı akan zaman diliminde, herkesin durup düşünecek vakti olmadığını düşünerek, otomatikleşmiş davranış ve düşünce kalıpları ile tepkisel olmayı bir yaşam biçimi haline getirmiş olduklarını gözlemliyorum.

Önyargılarımız hem kendimize hem de başkalarına karşı etiketlerle yaklaşmamıza sebep oluyor. Bu konudaki okuduğum kaynaklarda bu davranış şeklimizin bizim otomatik davranış şeklimiz gibi alışkanlıklarımızdan geldiği hatta tüm bunların çocukluktaki aileden gelen değerlerimize bağlı olduğu ile ilgili ortak bir bakış açısını gördüm.
Örneğin okuduğum kaynakta bu konuda şu bilgiye rastladım: Biyokimyacı ve genetikçi bilim adamı Goldstein önyargıyı, bir grup veya o grubun üyeleri hakkında olumsuz bir değerlendirme olarak tanımlamış “öteki’ni olumsuz değerlendirme“ve ‘’ötekini’ne karşı olumsuz davranış ‘’ olarak iki tipe ayırmış.

Diğer bir kaynakta; Liberal Protestan düşünce üzerinde güçlü bir etkisi olan ilahiyatçı Schleiermacher’e göre ise önyargılar yan tutma ve acelecilikten kaynaklanır. O’na göre, yan tuttuğundan dolayı otoritelere itaat eden kişi peşin hükümlerde bulunur, bireyi belirleyen peşin hükümler ise onun yan tutmasından kaynaklanır. 

 
Toplam blog
: 12
: 106
Kayıt tarihi
: 29.03.15
 
 

Yaratandan ötürü yaratılanı  severek, sade bir insan olmanın gayreti ile yaşam yolculuğum devam e..