Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Oooo Bir firs lady.....Oooo bir kraliçe...

Oooo Bir firs lady.....Oooo bir kraliçe...
 

19 Aralık 2009 tarihli gazetelerde kimi daha uzun detaylı, kimi daha kısa İngiltere Kraliçesinin Londra’nın Kings Cross tren istasyonundan sade vatandaş gibi Noel için Sandringham kasabasına gittiğini yazıyordu.

Haber çok hoştu… Fotoğrafları görüp, yazıyı okuyunca çok uzaklara, eski çocukluk yıllarıma döndüm. 6-7 yaşlarında kadardım. Evimizde bir dergi buldum. Kuşe kağıda basılı pırıl pırıl renkli resimleri çok ilgi çekici (hele bir çocuk için). Bu dergiyle aylarca oynadım. Bıkmadan sayfalarını çevirip resimlerine baktım. Uzunca bir yazı pek çok güzel fotoğraflar İngiliz kraliyet ailesine aitti. Bu fotoğraflara bakarken adeta bende görüntülere dahil oluyor, yemyeşil çimenli güzel çiçeklerle bezeli bahçede dolaşıyordum. Onlarla konuşuyordum. Anneannem vardı. Babaannem ölmüştü. Hatta onu hiç hatırlamıyordum. Onun için Ana Kraliçe babaannemdi. Çok şıktı, güzel şık tuvaleti, başındaki çok pırıltılı tacı ile bana göre tam bir babaanneydi. Başka bir fotoğrafta yine ana kraliçe iki kızı prenses Elizabeth, prenses Margaret ve çocuklar. İşte o çocuklar benim arkadaşlarımdı. Onlarla konuşuyordum, onları oyun oynamaya çağırıyordum. Küçük kızın üzerinde pembe bir manto vardı, başında da minicik bir şapka çok şıktı doğrusu, “bunlardan benimde olsa ne güzel olurdu”. Bu dergide birde yine çok renkli Kral Faruk’la İran Kraliçesi Süreyya’nın da fotoğrafları vardı. Onlara da bakmak çok hoşuma giderdi. Ama İngiliz Kraliyet ailesi daha çok ilgimi çekiyordu. Onlarla daha çok konuşup oyalanıyordum. Saatlerce sesim soluğum çıkmıyordu. Herhalde annemde bu oyalanmamdan hoşnuttu.

Bu ailenin fotoğrafları bir çocuk olarak aylarca niye benim ilgimi çekmişti, bilmiyorum. Büyüdükten sonra da haklarında çıkan yazıları ilgiyle okumaya devam ettim.

Bu son haber ilgimi çektiği kadar düşündürdü de. Tarifeli seferle yolculuk yapan kraliçe 44 Sterlin (100TL) ödemiş. Buckingham Sarayından yapılan açıklama da Kraliçe gibi diğer Kraliyet üyeleri de tarifeli seferler kullanıyorlarmış. Çünkü kraliyet treninin kullanılmasının maliyeti HALKA 57 bin sterlin’e (131 binTL) mal oluyormuş.

Kıssadan Hisse…

Yukarıdaki satırlara tam oturuyor sanıyorum. Bol idareli tasarruflu günlere…

 
Toplam blog
: 28
: 625
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

Çok, çok, çok yıllar önce Ankara'da doğmuşum. İlk,Orta, Lise ve Yüksek Öğrenimimi,çalışma hayatımı, ..