Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '12

 
Kategori
Tıp
 

Op. Dr. Atilla TAN: Bir doktor hakkında...

Op. Dr. Atilla TAN: Bir doktor hakkında...
 

Üroloji Uzmanı Op. Dr. Atilla TAN


Annemle ilgili kötü haberi alıp ameliyat olacağını öğrendiğimde ilk sorguladığım ameliyatı hangi doktorun yapacağıydı. Hemen Özel Tınaztepe Hastanesi' nin sitesine giriş yaptım ve doktorumuzun bilgilerine ulaştım.

Üroloji Uzmanı Op. Dr. Atilla TAN.

Fotoğrafı ve bilgileri ile karşı karşıyaydım. Zihnimde oluşan ilk izlenim, 'güven'di.

*

Ertesi gündü ameliyat ve ben haberi aldığım akşam çıktım yola. Sabah hastaneye vardım, annem üzgün ve heyecanlıydı. Ben doktorla konuşarak net durumu öğrenmek istiyordum ki Atilla bey odada belirdi.
Annemin mesanesinde büyük bir tümör vardı ve hemen alınması gerekiyordu. Durum çok ciddiydi. Doktorumuz ameliyat öncesinde, gerekli bilgilendirmeleri ve uyarıları da ilettikten sonra yanımızdan ayrıldı ve sıkıntılı bekleyiş başladı hepimiz için.

*

Annem Fulya Değerliyurt' u tanıyan, bilir; dediğim dediktir. Çok inatçıdır. Kendi doğruları dışındaki doğrulara kapalıdır. 'Ben böyleyim, kimse bana karışamaz!' tavrındadır. Kısacası, çok zor bir hastadır.

Bu süreçte ise bambaşka bir insan vardı karşımda. Hiç kimseyi dinlemeyen ve umursamayan, hiçbir kuralı dikkate almayan annem 'peki hocam, tamam hocam' diyordu; demesinin yanı sıra, doktorumuzun her dediğine uyuyordu. Benim zihnimdeki şoku tahmin edersiniz...

Diyebilirsiniz ki, hastalığı önemli olduğu içindir. Size vereceğim yanıt kısa ve net, hayır!

Tabi ki, durumunun ciddi olmasının da payı vardır ama Atilla beyin hastalarına gösterdiği özen, dikkat, özveri, samimiyet ve 'insana değer veren' yapısı; kısacası, genel olarak hem mesleki hem de insani duruşu annem gibi zor bi' hastanın kendisi için adım atmasını sağlamıştı.

*

Türkiye' de, günümüzde, tıp alanında güzel gelişmeler var, evet. Ama şu bir gerçek ki, son 10 yılda insanın değeri kalmadı ve insan canı hiç uğruna yok edilmeye başladı. Araştırmalar uğruna kobay haline geldik. Bu gerçekliğe hepinizin katılacağını düşünüyorum. Bu olumsuz ortamda doktorlara da güvenimizin ve inancımızın sarsıldığı, en büyük gerçeklerden biri ne yazık ki...

İşte böylesi ümitsiz bir zamanda doktorlara olan bakışımı değiştiren ve güvenimi tazeleyen isimdir, Op. Dr. Atilla TAN!

Tüm bu süreçte (ameliyat ve sonrası) görevine olan sevgisini ve bağlılığını net olarak gözlemlediğim bir doktor vardı karşımda. Evet, bir doktordu ama karşısındakiler sadece 'hasta' değildi, öncelikle 'insan'dı ve 'insan canı' çok değerliydi, O' nun için.

Kontrollü yapısı, işine ve hastalarına saygısı, kendinden emin duruşu, gösterdiği özen, kararlı ve idealist oluşu, haklı başarısının en net göstergesiydi.

En takdir edilesi ve en güzel durum ise bu kadar başarıya rağmen son derece mütevazi oluşuydu.

Bütün bu yazdıklarım, emin olabilirsiniz ki, sadece benim görüşüm değil. Bölümdeki tüm hemşireler, kendisinin hastaları ve tüm personel bu yazının altına tereddüt etmeden imza atacaklardır.

*

Sonuca gelince...

Op. Dr. Atilla TAN, çok tehlikeli ve zor bi' ameliyatı başarı ile sonuçlandırdı; tümörü tamamen temizledi ve annemi kurtardı.
Pataloji sonucu da tertemiz!
Annem iyi...
Rutin kontrolleri devam edecek.

*

İnsanız ve hastalıklarla boğuşacak olmamız kaçınılmaz. İyileşmek için, iyi olmak için kendimizi 'emin eller'e teslim etmek isteriz. İşte size 'emin bir el'!
Op. Dr. Atilla TAN, 'bir doktor böyle olmalı dedirten' ve gelecekte çok daha büyük başarılara imza atacağı kesin olan isim.

*

Değerli doktorumuz, sevgili Atilla TAN' a bu yazı aracılığıyla da sonsuz teşekkürlerimi sunuyor; başarılarının -artarak- devamını diliyorum.


(Bilgi için, link: http://www.tinaztepehastanesi.com.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=142&Itemid=347 )

 


Başak GÜZEL

 
Toplam blog
: 51
: 488
Kayıt tarihi
: 12.07.11
 
 

Yazan & Okuyan & Sorgulayan   Burç : Başak Yükselen burç : Koç İlk nefes: 22 Eylül 1983, Perşembe..