Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '08

 
Kategori
Sağlık
 

Operatör doktorların işi zor

Geçenlerde bir Doktor arkadaşımla sohbet ediyordum. Kendisi Genel Cerrah. Tipik cir cerrah gibi bir sorunuz olduğunda bir açalım bakalım diyor. Ama doktorluğundan süphe etmem.

Laf lafı açtığında dediki yeni çıkan ceza kanunu ile doktor hatalarına verilen cezalar arttı. Her işimizde olduğu gibi önce cezaları arttırdık, altyapıyı hazırlamadık. Yani muayene etme imkanları gelişmedi, teşhis ve tedavi yöntemleri gelişmedi. Bir teşhisin yanlış olup olmadığı hangi kriterlerle ölçüleceği belirlenmedi ama yanlış teşhisin cezası çıktı.

Örneğin vücutta bir kitle ortaya çıktı, bu kütlenin kanser olma olasılığı diyelim %20. Eskiden olsa ameliyat olma, yakından takip edelim derdim. Artık diyemiyorum, çünkü yüzlerce hastadan birisi ileride kanser olursa kimse öncesine bakmıyor. Suçlu ilan ediyor. Şimdi ne yapıyorum herkese baştan ameliyat diyorum. Tabi moraller bozuluyor, hepsini ameliyat yapsak bütçelere gereksiz yük. Sonrasında ameliyata gerekmediğini hissettirmeye çalışıyorum.

Tıpta gelinen nokta burası. Mevcut doktorların büyük bir kısmı hasta-doktor ilişkisine güvenerek eskisi gibi davranıyor. Bir kısmı riskleri analiz edip davranışlarını değiştirdi. Bu durumun belkide normale dönmesi henüz fakültelerde yetişen doktorlarla olacak. Onlar bu yasa içinde tarzlarını geliştireceklerinden fazla duygusal sorun yaşamıyacaklar. Bence o zamanda sağlık harcamalarımız çok daha fazla artacak. Kimse "risk" almayacak, belirsiz durumlarda hep en kötü prosedür uygulanacak. Hastalar acı çekip, para kaybedecekler.

Not: Sağlıkta risk alınmasını tasvip etmiyorum, ama her insanın yaptığı işte bir görüşü olur. İşini yaparken belirsizlikte karar alır. Orada büyük kazancına göre düşük kayıp olasılığına karşı aldığı durumu "risk" olarak kabul ediyorum.

 
Toplam blog
: 9
: 429
Kayıt tarihi
: 20.03.08
 
 

İstanbul'da yaşayan otuzlarının sonlarında konuşmak, fikir beyan etmek, zaman içinde görüşlerinin se..