Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '13

 
Kategori
Güncel
 

Oradaydım. O anda nutkum tutuldu, yutkunmakta zorlandim..

Oradaydım. O anda nutkum tutuldu, yutkunmakta zorlandim..
 

Onunla 1992 yılında Ankara-İstanbul uçak yolculuğunda karşılaşmamız var.

Yoğun bakımda olduğu, yaşam mücadelesini verdiğini biliyordum. Amerikan Hastanesine çok yakın mesafede olmama rağmen gün içinde ziyaret etmeyi arzuladığım halde bir türlü kendimi dışarıya atıp ziyaretine gidemedim.

Onyedi otuz sularında ziyaretine gittim Birand'ın. Dışarıdaki muhabir gazetecilerden bilgiler aldım. "Henüz durumu ile ilgili kesin bir açıklama gelmedi, hepimiz bekliyoruz, yoğun bakımda" diye..

Yetinmedim, Hastanenin kafesine geçtim, gazeteci Hasan Cemal'ın yanına gidip Birand'ın son durumu hakkında bilgi edindim. Cemal'e; 'Yoğun bakımda tutulduğunu biliyoruz, hayata dönebilmesi için bir ışık verebiliyorlar mı doktorlar?' şeklindeki soruma adeta 'hayır' der gibi yüzündeki üzgün ifadesiyle "umutla bekliyoruz ama doktarlardan net bir açıklama yok" şeklinde bilgi aldıktan sonra mağazama döndüm..

Bir saat sonra tekrar bilgi almak için arkadaşımla hastaneye gittiğimizde, canlı yayın kameralar önünde acı haberi aldık.

Mehmet Ali Birand vefat etmişti..

Gelin hadi duygulanmayın..

Hadi nutkunuz tutulmasın, burnunuzun direği sızlamasın, yutkunmaktan zorlanmayasınız..

Göz yaşlarımı tutamadım o atmosfer içinde..

Televizyon kameraları, televizyon kameraları, röportajlar röportajlar röportajlar..

Deyim yerinde ise medya ordusu Amerikan Hastanesinin önündeydi, hala önünde..

Birand'ın sevenleri, gazeteci arkadaşları ve öğrencileri Birand ailesine destek vermek için hastaneye koştular..

Her ünlü kişilerde olduğu gibi Birand'ın seveni de sevmeyeni de vardı mutlaka.

Ülke deyince aklıma, burokratlar sanatçılar yazarlar işadamları vatandaşlar kuşlar ağaçlar az gelirliler yüksek gelirliler yollar beton veya ahşap binalar gecekondular iyiler-kötüler vb gelir..

Bir ülkenin esas dinamikleri yazarlar çizenler ve sanatçılar olduğunu düşünüyorum..

Bir ülkeyi apartmana benzetip, apartmanın ayakta kalabilmesini sağlayan ana gövdeyi oluşturan kolon ve kiriş ekipmanları olduğunu düşünürsek..

Bir ülke'nin kolon ve kiriş ekipmanlarının o ülkenin yazarlar çizenler ve sanatçılarıdır..

Mehmet Ali Birand kolon veya kirişlerden bir tanesiydi..

Beğenirdiniz veya beğenmezdiniz ama medyanın önemli insanı, medyanın rengi hatta gökkuşağıydı..

Birand ekoldu..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..