Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Orçun Sonat' ı kaybettik...

Orçun Sonat' ı kaybettik...
 

Türk sinemasının duayenlerinden bir tanesinden bahsediyorum. 3 yıldır akciğer kanseri olan ve Gülhane Askeri Tıp Akademisinde geçen gün hayatını kaybeden Orçun Sonat' tan bahsediyorum. Trt' de çok filmini izledim, Orçun amcanın. Neden ülkemizde hep şu oluyor. Neden herkesin ölünce kıymeti anlaşılıyor. Orçun Sonatta bence bunlardan. İsterseniz bir hayat hikayesine bakalım, Orçun Sonat' ın:

"Samsun' da doğan Sonat, ilkokuldan sonra Ankara Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü' ne girdi. Sonat, Kuleli Askeri Lisesi ve Kara Harp Okulu' ndan mezun olduktan sonra üsteğmen olarak görev yaptığı ordudan 1969' da ayrıldı ve Lale Oraloğlu Tiyatrosu' nda sanat yaşamına başladı. 1971'de "Bir Kadın Tuzağı" adlı filmle sinemaya geçiş yapan Sonat, 1974' te Hülya Koçyiğit' le başrolünü paylaştığı " Sokaklardan Bir Kız " adlı filmdeki rolüyle Antalya' da " Altın Portakal Ödülü "ne layık görüldü. 50' den fazla filmde başrol oynayan Sonat, 100' ü aşkın filmde ve birçok TV dizisinde rol aldı. Sonat' ın oynadığı filmlerden bazıları şunlar:
" Kuklalar ", " Koca Dünya ", " Hasret ", " Kanlı Deniz ", " Asiye Nasıl Kurtulur? " , " Ömer Hayyam ", " Mağlup Edilemeyenler ", " Delicesine. " adlı filmlerde rol aldı.

Aslında Orçun Sonat sadece oyunculuk, sinema, tiyatro alanlarında değil, askeri alanlarda da çok başarılı bir kişi. Ne kadar güzel bir askeri liseyi kazanmak. Ne kadar güzel, Kara Harp Okulundan mezun olmak. Ben izninizle ayakta alkışlamak istiyorum. Artık birer birer göç ediyor duayenler. Ne diyelim, ruhları şad olsun. ALLAH MEKANINI CENNET EYLESİN ORÇUN AMCA...

SEVGİLERİMLE....

 
Toplam blog
: 48
: 1980
Kayıt tarihi
: 24.10.06
 
 

Bursa'da ilköğretim öğrencisiyim. Spor yapmayı, teknolojik aletlerle oynamayı, hayatı keşfetmeyi ..