Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '12

 
Kategori
Anılar
 

Ordu / Çamaş'tan selam var

Ordu / Çamaş'tan selam var
 

Uçun Turnalar uçun Çamaş'a doğru....


Öğretmenlik mesleğim nedeniyle Anadolu’da birçok yerleri gezdim, dolaştım. Mardin’den Diyarbakır’a, Diyarbakır’dan Şanlıurfa’ya ( Hilvan, Akçakale ve Suruç Üçgeni ) Şanlıurfa’dan Aydın / Söke’ye ve Söke’de 1985- 1993 yılları  arasında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde Şube müdürü olarak fiilen 9 koca yıl  çalıştıktan sonra  her devlet memurunun başına gelen ters bir rüzgarla tayınım Karadeniz’in şiirin kentlerinden biri olan Ordu ili,Çamaş ilçesine çıktı.

Bir yaz günü hiç unutmuyorum daha haziran ayının ilk haftasında  Ordu / Çamaş İlçesinde  göreve başladım. Beni  gönderenlere ve bu atamamda emeği geçenlere, biraz olsun  gurbet ele çıksam da bazı sıkıntılara rağmen, atamamda imzası olanlara ve karar verenlere  dua ediyor ve tümüne teşekkürlerimi burada  sunuyorum.

Çünkü Karadeniz’in güzel bir yerine isteğim dışında da olsa iyi bir yere çıkmıştı…Fatsa’dan Ordu’ya giderken Bolaman köprüsü’nden geçmeden önce  yaklaşık  18 km  kadar   uzaktaki Canik  Dağları’na merdiven dayar gibi Çamaş’a  doğru yol aldım, Çamaş’a varmadan önce Gaga Gölüne de bir selam verip  Çamaş ilçesine vardım. O günlerde yazdığım bir şiirimde şunları bir sarı yapraklı defterimin bir kenarına şöylece  not etmiştim:

  -1-

Dost

Karadeniz’i

Bilirsiniz

Çamaş diye bir  yer var

Can dostlarım

Taş yapı, tahta  kapı

Köyler,evler özgür, amma dağınık

Serender daha başka

Ama güzel,ama şirin, ve aydınlık

Ünye’den Fatsa’ya köyler biraz daha uzakta

Bunlar yıldız köylerdir

Ötesi  sağlık, iyilik

  -2-

Az

İlerde

Bolaman Köprüsü

Biraz daha ilerde Örencik

Meşebükü, sağ salim selama  durmuş

Yolları  kıvrım kıvrım, dostlara kucak açmış

     -3-

Tarih

1485’lerde

Tımar Bey’i Mehmet Çamaş

Buraya “ ÇAMAŞ” demiş

“Hoşça kalın”diyerek

İnanç dolu,sevgi dolu  bir yürek

Ne İtalya

Ne Roma

Gaga Gölü’nden sonra

Yollar çıkar Çamaş’a

Alınteri, göz nuru

Kazma, kürek ve maşa

Fındık toplayan kızlar

Sizler için bin yaşa, çok yaşa….( 1 )

Uzun soluklu bir şiirimde böyle yazıp geçmiştim. Bu kırık, dökük şiirimin adıÇAMAŞ’’TA YILDIZ KÖYLERadı ile Karadeniz sanat - kültür sayfasını düzenleyen yerel  basında, çeşitli  dergi ve kitaplarda, seçkilerde  yer aldı. Bilmiyorum şiire benzimiyor mu? Kısmet olursa bu uzun soluklu şiirimi o günlerin anısına  bir başka yazımda  siz değerli dostlarıma ve  Milliyet  Blogdaşlarıma  sunacağım…

Geçen bana postadan  bir  kargo  paket ielgi. Kargo paketini  gönderen değerli  dostum  Bilal Meydan Bey göndermişti. Paketi heyecanla açtım, ufak bir kağıda selamlardan sonra   Çamaş’tan  fındık ve  yerel bir gazetede  yayımlanan  “MERHABA DOSTLAR” başlığı altında  güzelce yazılmş bir şiiri vardı.  Şiirini  okuduktan sonra bir telefonla  Fatsa’da bulunan  Bilal Meydan Bey'i aradım ve teşekkürerimi sundum.

Bilal Meydan, 1993-1995 yılları arasında  Çamaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü görevim sırasında tanıştım ve hala onunla dostluğumuz  devam ediyor. Aradan koca 17 yıl geçti...  Değerli,  vefalı  bir dostumuzdur  Bilal  Meydan...  Onunla dostluğumuz pazara kadar değil, mezara kadardır. Sevgili Bilal Meydan ve  ailesine sağlıklı uzun yıllar diliyorum. Tabi bu arada sevgili Çamaş halkına da selam ve saygılarımı  sunmadan geçemeyeceğim.

Bu arada Sakargeriş köyü  ilk öğretim okulu Müdürü / öğretmeni  Ömer Şaduman  ve Halk Eğitim Merkezi Eski Müdürü Tevrat İşleyen’i de unutmamak gerekir. Çünkü onlarında çaylarını ve kahvelerini içtim, yemeklerini yedim. Mesleğimin en güzel ve en tatlı yıllarını Çamaş’ta yaşadığımı burada ayrıca belirtmek isterim. Sözü fazla uzattım galiba,şimdi sevgili Çamaşlı  kadim dostum  Bilal MEYDAN’ın bana  koli ile birlikte gönderdiği  şiirini  burada sizlerle  paylaşmak istiyor ve cümle Çamaş Halkına ve sevgili Bilal Meydan'a  birkez daha selam ve sayggılarımı, sevgilerimi  tazeliyorum...

 

MERHABA   DOSTLAR

Evin  önünde gül dalı

Arılar gülden  alır balı

 Dostlarıma  serdim halı

Merhaba  dostlar merhaba

***

Tarlayı ekip kazanlara

Fındık dikmişim hozanlara

Çalıp söyleyen ozanlara

Merhaba dostlar merhaba

***

Zaman  geçer  bölüm bölüm

Nerede kaldı benim gülüm

Hiç hayale gelmez  ölüm

Merhaba dostlar merhaba

***

Ömür denen birkaç  nefes

Dünya yalan  etme heves

Dünya boş dönen bir kafes

Merhaba  dostlar  merhaba

***

Sizleri severim  candan

Dostlar gitmesin  bu handan

Merhaba der Bilal  MEYDAN

Dostlar  merhaba  merhaba….( 2 )

01 Kasım 2012

Bilal MEYDAN

Fatsa /  ORDU

1-Abdülkadir  Güler / Yaz Güneşi Bengisu ( şiirler ) Söke 2004

2- Bilal Meydan ( şiir ) Fatsa basınından -  Fatsa 2012

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..