Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '07

 
Kategori
Haber
 

Ordu cumhurbaşkanı tercihini belli etti

Ordu cumhurbaşkanı tercihini belli etti
 

Büyükanıt, sözde değil özde Cumhuriyet ilkelerine bağlı birinin seçilmesini istiyoruz derken ne demek istedi diye fazla düşünmeye gerek yok. Asker tavrını koydu bana göre, dedi ki arkadaşlar dikkat edin bu seçimi inada bindirmeyin, Çankaya’yı teslim alma havasına girmeyin dedi. Uymaz ise iş karışır dedi.

Şimdi demokratlar ve demokrat olmayan insanlar havası ile tartışmalar başlayacak. “Vay efendim bu ne demek” diyenler olacak. Kim ne derse desin ortalık gerilirse işimiz zor olacak bu anlaşılıyor. Basın toplantısında konulan tavır bana göre net bir tavırdır.

Bu ülkede insanlarımızı bir cumhurbaşkanlığı seçimi dolayısıyla, gerip bölenleri kınıyorum.

Genel kurmay başkanı, çok sıkıntılı konuştu bu konuda, hem demokrat kalmak istedi, hem net olmak istedi, öyle zor bir durum ki. Bence Genel kurmay bu konuda milletin görüşünü bekliyor. Milletin desteği ile ilgili beklentileri var. Bir gazeteci “ordunun tesislerine askerlerin eşleri türbanlı giremiyor, ordunun başkomutanı olan cumhurbaşkanının eşi türbanlı olursa ne olacak” deyince komutan bence cevabı zor olan bu soruyu “konuyu kapadım” diye es geçti.

Şimdi önümüzdeki haftaya bakacağız, siyasilerin durumuna bakacağız. Türkiye’de orduyu yabana atmak kolay değil, ordunun fikrini almamak kolay değil. Burası Amerika veya Avrupa değil.

Hava ısındı arkadaşlar, havalar ısınıyor, dilerim ülkenin huzuru ve dengesi bozulmaz. Konuyu Erdoğan’ı isteyenler veya istemeyenler, veya Çankayayı fethetmek veya savunmak noktasından, ülkenin dirliğini düzenini bozmama noktasına taşıyanlar puan kazanacaktır.

Benim basın toplantısından aldığım mesaj şu “sözde değil özde cumhuriyet ilkelerine bağlı olmalı" yani geçmişi de böyle olmalı. Ne dersiniz kim olmasın deniyor?

 
Toplam blog
: 283
: 1304
Kayıt tarihi
: 04.12.06
 
 

Nükleer fizik doktoru, şiir yazmaya çalışıyor, kalite yönetim sistemleri danışmanı, öykü deneme yaza..