Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '08

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Ordu gezimiz

GENÇLİK MECLİSİ BAŞKANI SN. ULAŞ TEPE'Yİ ŞİMDİDEN ORDU'YA GİDEREK TEBRİK ETTİK

Ordu Yerel Gündem 21 gençlik Meclisi’nin Başkanı çok değerli kardeşim Ulaş Tepe ile msn de tanışmış ve uzun zaman Ordu’daki işitme engellilere nasıl faydalı olabiliriz konusunda kafa yormuştuk. Ulaş Ordu’da kültür ve sanata büyük önem verilmesinin etkisi ile “işitme Engellilere bir tiyatro yapabilir miyiz ? “ diye sormuştu. Ben ise her zaman savunduğum gibi işitme engellilere en büyük desteğin işitme engelli başarılı insanlarla işitme engelliler ve ailelerinin bir araya gelmesi ile olacağına her zaman inanmıştım. Bunu Ulaş’a anlatınca sonunda İşitme engellilere faydalı olsun diye sponsor bularak bastırdığımız “Sessiz Dünyadan Esintiler” adlı kitabımızın imzalanarak işitme engellilere ve ailelerine verilmesi ve bizim işitme engelliler ve ailelerine bir sohbet havasında sunum yapmamızla işitme engellilere faydalı olabileceğimiz üzerine anlaşmıştık.

Bu kararımıza Ordu Belediyesinin değerli Halkla İlişkiler sorumlusu İbrahim Yılmaz da destek olmuş ve Belediyenin desteği ile konferans salonu falan bile ayarlanmıştı. Ancak son anda aksilikler sonucu konferans ertelenmiş, sonra da iptal edilmişti. Bu konuda ben de Ulaş’ta İbrahim Beyde üzülmüştük. Ama benim bir huyum vardır ki. Beni seveni ben daha çok severim ve beni sevmeyenden uzak kalırım. Bu inanç çerçevesinde Ulaş’ı Ordu’ya giderek teselli etmeye karar vermiştim. Bu hafta fırsatını bulunca da Ordu’ya hem sevgili Ulaş ve arkadaşlarını , hem de uzun yıllar Tokat’ta Tedaş’da çalışan ve Tokatlı meşhur işitme engelli bayan kuaför Raziye Çolak ile evlenen ama şu an Ordu’da memleketinde yaşayan Muammer Şen Kardeşimizi de memleketinde ziyaret edecek onların gönüllerini alacaktım. Muammer Kardeşimiz kalacak yerimizi bile ayarlamış ve bizleri her zaman beklediğini belirtmişti. Bizde bizi seveni daha çok sevme huyumuzu engelleyemeyerek kalktık Ordu’ya giderek 3 gün boyu gezdik.Okurlarımız ile bu gezimizi paylaşmanın da yazarın görevi olduğuna inanarak sizlerle paylaşıyoruz.

Cuma günü saat 7 de evden çıktık. Sabah 7.15 te Çekenlideki ilçeler otobüs garajına ulaşınca 7.45 te Niksar’a gidecek arabaya bilet aldık. Araba 8.40 ta Niksar’a ulaşınca Ünye Niksar arasında çalışan münibüse atlayarak Ünye’ye doğru yola çıktık. Niksar’ geçince Meşhur Çamiçi yaylası büyüleyici bir şekilde önümüze çıkmakta. Bu yaylada zamanında piknikte yapmıştık Şimdilerde ise bu yayla villalarla dolmuş. Akkuş’a vardığımız zaman telefonumuz çaldı Sevgili Ulaş Tepe gelip gelmediğimizi sormaktaydı. Akkuş’ta olduğumuzu söyleyince memnun oldu. Saat 8.40 ta çıktığımız Niksar’dan saat 11.00 civarında Ünye’ye ulaştık. Ünye’den hemen Ordu’ya kalkan arabaya bindik. Ünye’de iken Ulaş’ı aradık.Geldiğimizi belirttik ve o da bizi terminalde beklediğini söyledi. Halbuki O’nun okulu vardı .Bizim geleceğimizi öğrenince okul yerine bizi tercih etmişti.Daha doğrusu okulundan izin almıştı. O’na göre tecrübeden faydalanmakta bir nevi okuldu. İşte en sevdiğimde gençlerin bu yönü olur. Tecrübeli ağabeylerden faydalanmak en büyük okuldur.

Neyse saat 12.00 civarında Ordu’ya ulaştık. Ulaş bizi heyecanla karşılayarak kucakladı. Daha sonra biraz Muammeri bekledik. Muammerde gelince Ordu’nun gözde mekanı Hünkar’da yemek davetine götürdüler bizi.

Ünye’den Ordu’ya giderken bizleri en çok etkileyen iki gidiş iki geliş şeridi olan Karadeniz otoyolu oldu. 3820 metrelik Ordu Nefise Alçelik tüneli bizi baya etkiledi.Buranın Türkiye’nin en büyük tüneli olduğunu öğrendik. Nefise Alçelik bu tünelin mimarlarından bir mühendis iken tünelin açılışını göremeden ölen genç mühendis imiş.Tünel girişindeki dijital uyarı yazıları da güzeldi.Fatsa Ordu arasında Karadeniz otoyolu dağları delerek sahilden değil de daha içeriden geçirilmiş ve güzel olmuş.

Yemekten sonra Muammer Kardeşimiz işe giderken biz de Ulaş ile beraber Ordu Belediyesine gittik. Tesadüf bu ya Ordu Yerel Gündem 21 Gençlik Meclisi’nin toplantısı varmış ve bu toplantı da Ordu Belediyesi meclisi toplantı salonunda yapılmakta imiş. Ulaş Bizi Yerel Gündem 21 Gençlik Meclisi üyeleri ile tek tek tanıştırdı. Bilerde hepsi de Üniversiteye hazırlanan ya da Üniversitede okuyan bu gençlere “ Tokattan Zirveye Doğru” adlı kitabımızı imzalayarak armağan ettik. Yarının Ordu Belediye Meclisi üyeleri olmasını beklediğimiz gençler şunlardı. Onur Alp ÖZBİLEN , Çağlar KORKMAZ , Ulaş TEPE (geleceğin Ordu Belediye Başkanı olmasını candan temenni ederim) Merve BİÇER, inci TOP, Semih YILDIRIM, Cihangir EĞMEN, Emrah GÜNER , Hayrettin ARAZ , Gökhan EREN , Ahmet ARAZ, Sefa SOYLU, Ahmet İbrahim ÖZDEMİR.

Daha sonra Ordu Belediyesi Halkla İlişkiler sorumlusu İbrahim Yılmaz’a uğradık ama o anda Ordu’da Tarihi Kentler Birliği Ordu Toplantısı olduğu için Belediyede olmadığını öğrendik. Belediye Başkan Yardımcısı Özer Karadağ’ı ziyaret ettik.özer Bey bize çay ikram etti.Ordu’ya geliş amacımızı kısaca anlattık. Başkan Yardımcısı ziyaretimizden memnun kaldı .sıcak ve samimi havada gençlere ve engellilere her zaman sevgi ve ilgileri olduğunu anlattı “ Sessiz Dünyadan Esintiler” adlı kitabımızı imzalayarak armağan ettik.Karadağ “Bu kitaptan bir tanede Başkanımıza verin” dedi.İyi günler dileyerek ayrıldık.

Ulaş bizi hemen Başkanla da görüştürdü.Ordu Belediye Başkanı Seyit Torun Ulubey Belediye Başkanı iken Ordu Belediye Başkanlığına aday olarak kazanmış.Çok sıcak samimi ve güler yüzlü Gerçekten de bugüne kadar gördüğüm en güler yüzlü Başkanlardandı. Bizim Ordu’yu ziyaretimizden memnun kaldığını söyledi. Bize Çay ikram etti.”Sessiz Dünya’dan Esintiler” adlı kitabımızla Tokat Gazetesinden başkana verdik. Başkan bu arada bizlerle daha yakından ilgilenemediği için üzgün olduğunu söyledi. Başkanında bizim gibi İktisat mezunu olduğunu öğrendik. Başkana espri olsun diye yanımdaki genç ve atak Ulaş’ göstererek Başkana “ Başkan bak bu Ulaş’ın sizin yerinizde göz var” dedim.İlerde Başkanın Milletvekili Ulaş’ın Başkan olması .Başkan bunun üzerine kahkaha ile güldü. İnşallah Başkanın daha güzel görevlere gelmesi temennimizdir. Güler yüzlü politika her zaman ülkemize fayda getirecektir.Buna Candan dilerim. Başkan güzel hizmetler yapmakta. Gençleri çok sevmekte.Ulaş a halkın ve belediyenin sevgisi ve saygısı gerçekten güzel. Sanki onlarda Ulaş’ın ilerde Belediye Başkanı olmasını ister gibi tavırlar içindeler. Başkan sahilde eski tek katlı bir binayı da Yerel Gündem 21 Gençlik meclisinin hizmetine sunacaklar. Bu binanın tahsisi bence Ordu Belediye Başkanının Ulaş’ı ne kadar sevdiğini kıymet verdiğini göstermekte Başkan da Ulaş ile samimi havada keşke tüm illerin Başkanları Gençlere bu kadar önem verseler.

Başkan ‘a veda ederek Ordu Halit Nuriye Çabi İşitme Engelliler İlköğretim Okuluna gittik.başkan İşitme Engelliler İlköğretim Okulunun bahçesini ve yollarını asfaltlamış ve okul daha güzel olmuş.Fındık bahçeleri içerisinde denize yakın bu okul gerçekten de güzel insanlarla dolu.Okulun Müdürü Hamdi Özcan ile tanıştık. Hamdi Bey sıcak samimi ortamda konuştuk.tokat Milli Eğitim Müdürü Ömer Albayrak’ın arkadaşı olduğunu öğrendik. Hamdi Beyden sonra Müdür Yardımcısı Nuran Aksu İle tanıştık.Sıcak havada işitme engellilerin sorunlarını konuştuk. Ulaş işitme engellileri çok seven ve onlara yardımcı olduğunu gördükçe mutlu olan bir insan. Nuran Hanım “ Sessiz Dünyadan Esintiler” adlı kitabımızda röportajı olan Fadik Ayar’ ın kendi öğrencisi olduğunu söyledi.Bizde güzel öğrenciler yetiştirmesinden dolayı kendisini tebrik ettik.

İşitme engelliler okulunda öğrenciler hemen etrafımızı sardılar.Kitabımızı bazıları okuduğunu ve sevindiklerini söylediler ve faydalandıklarını anlattılar. Bizlerde insanlara faydalı olmanın sevincini yaşadık.

Okuldan ayrılınca ULAŞ İLE Ordu Belediye Konservatuarına gittik.Ordu ve Tokat birbirine yakın iki şehir nüfusu aynı ama Tokat’ta Belediye Konservatuarı olmamasına şaşırdık. Fatsa ve Ünye’de bile konservatuar var .

Ulaş 14 Mayıs’ta Ordu Belediyesi Kültür Merkezinde oynanacak “ Bir Varmış, Bir Yokmuş” adlı tiyatro oyununda oynayacak ve provasına gittik seyretmeye. Nurgül Çolak ve Kadir Şenol yönetmeliğinde oynanacak olan bu tiyatroda ilköğretim öğrencileri ve lise öğrencileri rol almakta .Ama en samimi rolü de Akyazı Çamsan İlköğretim Okulunun 6. sınıf öğrencisi Tufan ŞİMŞEK Yapmaktaydı.Mimikleri, boyunun kısalığı , sempatikliği ve sevgi dolu bakan gözleri ve sıcaklığı ile O2nu geleceğin başarışlı bir tiyatrocusu olarak gördüm.Bunun yanında oyuncular Ulaş Tepe, Yusuf Yağız Yüce , Alkım Köksal, Tufan Şimşek, Esenay Güntekin, Büşra Ataç, Ogün, Bige’nin başarılı bir tiyatro oyunu sergileyeceklerine inanmaktayım 14 Mayıs’ta Ordu Belediyesi Kültür Merkezinde .Onları tiyatro hayatlarınde her zaman desteklemek isterim yazı hayatımda.

Akşam yemekte ben, Muammer ve Ulaş tekrar buluşacaktık ki, Sevgili Ulaş , Ordu Belediyesi Karadeniz Tiyatrosunda oynanan ve her Salı ve Cuma günü sahnelenen Yazar Muzaffer İzgün’ nün yazdığı ve oyuncu Ferdi Merter tarafından oyunlaştırılan Anadolar adlı oyuna götürmek için ısrarcı oldu.

Ordu’da özellikle Karadeniz’de sanata ve tiyatro oyununa özellikle herkes sevdalı kültür ve sanat dendiği zaman akla hemen tiyatro gelmekte ve hemen hemen her yerde tiyatro var.Gençler tiyatro yapmak istediklerini ama ailelerinİn her zaman onlara izin vermediklerinden yakınmaktalar. Bende buna hayret ettim.Gerçekten de güzel bir sevgi bu tiyatro sevgisi.Sevgili Ulaş ın ilk tanıştığımız zaman tiyatrodan bahsetmesi beni şaşırtmıştı.Ordu’da TİYATRO SEVDASINI GÖRÜNCE Ulaş’ı daha iyi anladım.

Bu arada bu güzel oyunu sergileyenlerle bu güzel oyunu Ordu’lularla buluşturan genç başkan Seyit Torun’u candan tebrik etmekteyim.

Oyundan sonra ben kalacağım Tedaş misafirhanesine giderken ertesi gün Ulaş ile tekrar buluşmak üzere ayrıldık

Cumartesi sabahı işitme engellileri ziyaret etmek için ben Muammer ve Ulaş Fatsa’ya gittik.Ulaş Fatsa’da tanıştığımız işitme engellilerle hemen 40 yıllık dost gibi kaynaştı.Onlarla iyi anlaşmak için hemen işaret dili öğrendi iki günde umarım.Başkan olduğu zaman tüm Ordu işitme engellileri O’nun zamanında sorunlarına çözüm bulurlar.

Fatsa’da tanıştığımız işitme ve konuşma engelli olan Yusuf ESEN beni hayrete düşürdü.Yusuf bey eşinden ayrılmış ve iki çocuğunun velayetini almış.Oğlu bu ailede yetiştiği halde Fatsa da OKS birincisi olmuş ve şu an Ordu’da Fen Lisesinde okumaktaymış.Gerçekten de Mehmet Esen ‘i çok takdir ettim.Ailem problemli demeyerek çok çalışarak bu başarıyı elde ettiği için .Mehmet ESEN ile tanışmayı hem ben hem de Ulaş istemsinse rağmen hafta sonu dershanede olduğu için tanışma imkanı bulamadık.Ama tanışma imkanı arayacağız.Bazıları nedense hem babalarının hem annelerinin özel durumlarına bakarak başarısızlıklarına kılıf uydurmaktalar.Mehmet ESEN ‘İ bu yüzden ben de Ulaş’ta candan tebrik ettiler.Özellikle Ulaş işitme engellilerle 40 senelik dost gibi kaynaştı.Darısı diğer illerin Yerel Gündem 21 Başkanlarına

Fatsa’da bir süre gezdikten sonra akşam saat 18.00 de Vali Kemal Yazıcıoğlu spor Salonunda oynanacak Milli Eğitim bakanlığının Okul İçi Beden Eğitimi ve Spor ve İZCİLİK dAİRESİ Başkanlığının İşitme Engelliler İlk öğretim Okulları ve Meslek Liseleri arası Halk oyunları yarışmasına Türkiye finalini izlemek üzere Ordu’ya döndük.

Salona girdiğimizde daha önce Sivas gezimizde tanıştığımız Sivas Buruciye İşitme Engelliler İlköğretim Okulu mÜdürü Osman Yelekel İle karşılaştık.Daha önce Sessiz Dünyadan esintiler kitabımızdan vermiştik ve çok beğendiğini ifade etmişti.Bizlerde ona yanımızda olduğundan 5 tane daha verdik.çok sevindi ve teşekkür etti. İşitme engelli öğrencilere faydalı olmak gerçekten de güzel duygu.Bu duyguyu işitme engellileri hakiki manada sevmeyen ben ve Ulaş dışındakilerin anlaması gerçekten de zor.

Yarışmaya 16 takım geleceği söylenmişti ama 9 takım gelmişti.Yarışma sonunda 1.liği 88.40 puan alan Van Abdurrahman Gazi ilköğretim Okulu kazandı ki gerçekten de güzel oyun sergilediler. 2. olan Amasya Lokman Hekim İşitme Engelliler Okulu ise 87, 20 puan aldılar.3. olan Adana Seyhan İlköğretim Okulu ise 86, 80 puan almıştı. 4. olan Sivas Buruciye İlköğretim Okulu ise 86, 00 puan aldı. 5. olan Trabzon Çamlık İlköğretim Okulu ise 83, 40 puanla bu başarıyı elde etmişti. 6. olan Rize Çaykent İşitme Engelliler İlköğretim Okulu ise 81, 80 puanda kaldı. 7. olan Ordu Nuriye Halit Çebi İlköğretim Okulu ise 79, 80 puanda kalmıştı ve ev sahibi olmasına rağmen başarılı olamamasının hüznünü yaşadı. 8. olan Giresun Eynesil İlköğretim Okulu 79, 00 puan ancak almıştı. 9. olan Samsun 19 Mayıs İlköğretim Okulu ise 72, 20 puan almıştı. Yarışmada hem sevinç hem üzüntü bir arada yaşandı.

Liseler arasında ise sadece 2 takım vardı Trabzon Çamlık Lisesi 88, 40 puanla 1. olurken Anada İsmet İnönü İşitme Engelliler Kız Meslek Lisesi 85, 20 puanla 2. oldular.

Finale kalmasına rağmen Bursa Duyum İşitme Engelliler İlköğretim Okulu , Ankara Yılmaz Balaban İşitme Engelliler İlköğretim Okulu, Denizli Yeşilköy İşitme Engelliler İlköğretim Okulu, Kahramanmaraş Gaziler İşitme Engelliler İlköğretim Okulu , İzmir Tülay Aktaş İşitme Egeliler İlköğretim Okulu ile İstanbul Yeditepe İşitme Engelliler İlköğretim Okulu ise gelmemişlerdi.Ordu’da Lise olmasına rağmen Ordu’nun liselerarasında yarışmaya katılmaması yadırgandı nedense.

Yarışmaların tamamlanmasından sonra salondan ayrıldık ve ben misafirhaneye diğer arkadaşlarda evlerine gittiler

Pazar günü sevgili Ulaş elinde bir poşet Sessiz Dünyadan Esintiler adlı kitabımızla gelerek bunları okul arkadaşlarına yakınlarına ve aynı zamanda öğretmenlerine imzalamamı istedi.Bizler misafirhane yakında aynı zamanda kitapları imzalarken Selim Kadre adında emekli bir öğretmen bizleri izlemiş ve ne yaptığımızı sordu oturarak konuştuk.Kitaplarımızdan ona da imzalayarak verdik.selim amca Ulaş’ı çok takdir ettiğini belirterek teşekkür etti.

Daha sonra bir kahvehanede toplanan yetişkin işitme engellilerle tanıştık sohbet Ettik.ulaş Sessiz Dünyadan Esintiler adlı kitabımı bol bol işime engellilere verdi.İşitme Engelliler çok sevindiler Ulaş’ın yakın ilgisine. Ordu da her yaştan insan sanki Ulaş ı geleceğin başkanı olarak benimsemiş gibi sevmekteler.Ulaş’ta onlar çok sevmekte tabii. Bizlerde Ulaş ı yakından tanıyınca sevdik.Yalnız Ulaş samımı tavırlarımıza bizim beklediğimiz samimi tavırla karşılılık veremedi. Belki de o yaşça büyük olduğumuzdan dolayı samimi olduğu zaman bize saygısızlık olacağı düşüncesi ile bizlere samimi olamadı ama ben gene de Ulaş ‘ın henüz 17 yaşında olması sebebiyle ve ilerleyen yıllarda bu tavrını üzerinden atarak başarılı olacağına inanmaktayım

Kahvehanenin dumanlı havasından sıkılınca ben ve Ulaş biraz hava almak için dışarı çıktık. .Ordu’ya gelirken Köksal Pabuçcu Hocaya uğramıştım ve Ulaş’a kitap imzalamasını istemiştim. KÖKSAL Hoca’da dolabında olan Biyolojik Terör adlı kitabını imzalamıştı. Adam Gibi Vali Recep Yazıcıoğlu adlı kitabını ise nasıl olsa Ordu’da bulup Ulaş A ARMAĞAN EDERİM demiştim.Yağmur altında en büyük kitabevlerini aramamıza rağmen bulamadık.Ulaş gibi aktif kişilerin Recep Yazıcıoğlunun hayatından öğreneceği çok şey vardır. Ulaş Temmuz ayında Tokat’a gelecek o zaman ona vereceğim bu kitabı.

Ordu’ya gelmişken Yalıköy’de köfte yememek olmaz dediler hayatımda en lezzetli köfteyi Yalıköy’ de yedik. Sahibi de çok samimi adamdı Mehmet Beymiş adı. Millet evleri yakın olduğu halde sırf köfte yemeye buraya geliyorlarmış.

Ordu’lu arkadaşlar BOZTEPE ye gitmeden olmaz dediler Cumartesi akşamı BOZTEPE'YE ÇIKTIK VE harika bir manzara ile karşılaştık. Ordu dan geçen Karadeniz otoyolu ışıl ışıl parlamakta Ordu uçaktan bakıyormuş gibi bizi büyülemekteydi. Güzel manzara bizi büyülemişti.Manzaraya karşı Muammer Şen , eşi Raziye ve Kızı Bahar ile sohbete doyum olmuyor yani.Anılarımızda güzel kaldı bu manzaralar.

Akşam Tokat’a Tokat Yıldızı ile dönerken sürprizle karşılaştık.Gencin birisi dedi ki “ Abi sizi bir yerlerden tanımaktayım.” Sordum Tokat Fen Lisesi öğrencisi imiş ve Selçuk Fen Dershanesinde devam etmekteymiş Meğer imza gününden beni tanımaktaymış. Ordu’da Matematik Olimpiyatından dönmekteymişler.İsimleri Ahmet Çağrı Akça, Osman Uğurel, Tayfun Arslan, Ahmet Tanrıverdi, Mehmet Yücer, Ahmet Yaprak, Furkan Çetin, Rahime Duran, Seher Banuı Farabi olan bu gençler ve başlarındaki İsmail Hakkı Öncül ve Murat Han Bakan adlı öğretmenlerine yarışma sonucunu sordum ama belli olmamış.Hepsine başarılar diledim.

Gezimiz tamamlanınca “Tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer Kürkçü dükkanıdır “misali Tokat’a döndük.Bu güzel gezimizde bizlerle yakından ilgilenen Muammer ŞEN İLE uLAŞ Tepeye ve ailelerine Belediye Başkanı Seyit Torun’a yardımcısı Özer Karadağ’a Hamdi Özcan’a Nuran Aksu’ya , çağlar korkmaz Onur ÖZBİLEN ‘E Ordu’daki tüm işitme engellilere teşekkür ederim.

Geleceğin Ordu Belediye Başkanı Ulaş Tepe’yi şimdiden tebrik etmek güzel duygu yani.Başka gezilerde de beraber olmak temennimizdir.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..