Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '10

 
Kategori
Doğal Tedaviler
Okunma Sayısı
1934
 

Organa benzeyen bitkiler

Organa benzeyen bitkiler
 

internetten alıntıdır.


Ben; organik ürünlere, yetiştirilmesine, tüketilmesine büyük destek verenlerdenim. Bütün yaşam alanımızın organik olmasından yana olanlardanım. Zaten bu yüzdendir ki; organik ürünlerin satış ve pazarlamasını yapmaktayım.

Yine böyle bitkilerin yararlarını, hangi bitkinin neye iyi geldiğini araştırırken; bir yazı dikkatimi çekti. Bu yazıda tam olarak şöyle diyordu; "her organ, şekli itibariyle bir bitkiye benzer ve benzediği organı tedavi eder diyen Pror. Dr. Ahmet Maranki'nin teorileri, bilimsel olarak desteklendi." Yazının içinde, hayranı olduğum sayın Ahmet Maranki'nin de adının geçmesi, beni o yazıyı okumaya teşvik etti.

Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi Besin Hijyeni Ve Teknolojisi Ana Bilim Dalı Başkanı sayın Prof. Dr. Mustafa Tayar'ın röportajının bulunduğu bu yararlı, güzel ve bir o kadar da ilgi çekici yazıyı sizlerle paylaşıyorum...

Dilimlenmiş havuç ve dilimlenmiş kivi; şekli itibariyle göze benzer. İçerisinde bulunan carotenoidler, göz bozukluğunun tedavisinde önemli rol oynar.

Domatesi ortadan ikiye kestiğimizde; tıpkı kalp gibi, 4 adet bölme olduğu görülür. İçeriğindeki lycopene; kalp hastalıklarının tedavisinde önemli rol oynayan maddedir.

Narın çekirdekleri; tıpkı kan hücreleri gibidir. Önemli bir antioksidan olduğu için; kanı temizler ve hücre yapısının onarılmasında etkendir.

Ceviz; şekli itibariyle insan beynine benzer. İçeriğindeki omega-3 yağları, beyin fonksiyonlarında önemli rol oynar.

Patlıcan, avakado ve armut; ortadan ikiye kesildiğinde anne rahmine benzer. Düzenli olarak tüketildiğinde, kadınlarda hormonal dengeyi sağladığı bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

İncir; erbezlerine benzer. İçeriğindeki çinko ve folik asit, erkeklerin sperm kalitesini ve hareketliliğini arttırır.

Brüksel lahanası ve brokoli; kanser hücrelerine benzer. İçeriğindeki beta caroten, C vitamini, lif ve azot, kanser riskini önemli ölçüde azaltır.

Soğan; tıpkı vücut hücrelerine benzer ve hücrelerimizin zarar görmesini engelleyen tek antioksidandır.

Sayın Prof. Dr. Mustafa Tayar'ın; hepimizin bilmesi gereken bu önemli konu hakkındaki röportajını, sizinle paylaşmasaydım, kendimi çok suçlu hissedecektim. Gerçekten de bunları tüketiyoruz ama bu kadar faydalı olduğunu bilirsek, daha da bir başka tüketiriz yani "bilinçli tüketici" oluruz, öyle değil mi?

Doğanın nimetlerinden faydalanalım... Sebze ve meyveleri, mevsiminde tüketelim... Hazır gıdalardan uzak duralım... Binbir çeşit sebze, meyve ve şifalı bitkilerin bulunduğu yurdumuzu hor görmeyelim... Ve son olarak da; bütün hastalıkların tedavisi doğada olduğu için; şükredelim...

Şifalı bitkilerle dolu, bol sağlıklı günler diliyorum...

SEVİLAY

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

özledim sizi bakıyorum yeni bir şey olsada yazsam diye!dersten ancak girdim valla evet bende organik ürünleri destekleyip tercih edenlerindenim sağlıklı beslenmeye çokta dikkat eder oldum özellikle bu yıl hep sebze!...

suzan yasar 
 17.03.2010 20:08
Cevap :
Evet, ben de sizin yorumlarınızı özledim Suzan Hanım! Yaşınız kaç acaba? çok merak ediyorum da...Yazımla ilgili olarak da şunu söylemeliyim ki; her meyve ve sebzeyi mutlaka mevsiminde tüketmeliyiz...Sağlıklı ve organik günler diliyorum size, sevgiler...  18.03.2010 14:28
 

En doğrusu her meyveyi, her sebzeyi mevsiminde ve fakat yeterince tüketmek galiba. İyi bir konu seçmişsiniz. Teşekkürle, selamla... MS

Mehmet Sağlam 
 16.03.2010 16:23
Cevap :
Yazımı beğenmenize çok sevindim Mehmet Bey...Uzun zamandır, değerli yorumlarınızdan mahrum bırakmıştınız beni...Sizin gibi saygıdeğer bir büyüğümün yorumunu yayınlamak benim için şereftir inanın...Sebze ve meyvelerin mevsiminde tüketilmesi taraftarıyım ve akılda kalması açısından bu benzerlikler silsilesini yazmak istedim, umarım yararım dokunmuştur, saygılar...  16.03.2010 21:44
 

Sayın balcının yorumunu okudum gülmekten göbeğim çatladı ne matrak adam yahu,,,,,,,,canım,yazından çok şeyler öğrendim yine,,,,,,sen dinle bize aktar biz öğrenelim iyi oluyor valla,,,,,sağolasın,,,,,,,,sevgiler gülüm,,,,,

Alyoşa-Sevmek Güzeldir. 
 05.03.2010 20:29
Cevap :
Evet canım halam, Ahmet Beyin yorumu beni de Volkanı da çok güldürdü doğrusu...O benim sayfamın rengi oldu artık, sağolsun...Yazımı beğenmene sevindim...Çok ilginç ve bir o kadar da düşündürücü öyle değil mi? Sevgiyle kal güzel halam...  06.03.2010 23:53
 

Bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler...

mavi yelken (ESEN ÖZDUR) 
 05.03.2010 17:53
Cevap :
Rica ederim, saygılar...  06.03.2010 1:12
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 71
Toplam yorum
: 333
Toplam mesaj
: 35
Ort. okunma sayısı
: 1900
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster