Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Orhan Pamuk'la Radikal

Orhan Pamuk'la Radikal
 

Pazar günü herkes gibi merakla bekledim ben de Radikal Gazetesi'nin Orhan Pamuk’lu halini. Ya da Orhan Pamuk’un damgasını vuracağı bir Radikal’i. Birkaç bayi gezdikten sonra nihayet bir tane bulabildim. Benden sonra Radikal isteyen alamadı tabi.

O gün hafta sonu ruttinim olan birkaç gazete alma alışkanlığımı da koruyarak önce diğerlerine bir göz attım. Başlıkları nedense bana hep alışılmış ve birbirine benzer gelir / geldi. Bu gün bakalım nasıl bir Radikal olmuş deyip 10 dakikada 4 gazeteyi tarayıp bakmaya başladım. İlk sayfada farklı bir gazete buldum. Diğerlerinden bambaşka. Eşime "farkı bu işte" dedim Orhan Pamuk’un. Yaptığı her işte kendisi olan bir adam ve doğru bir yapan bir adam.

Başlığa taşıdığı konu gündelik gazetelerin benzeri olmasını engellemişti en önce. Sonrasında değişik bir tat sunmuştu. Hafta sonu birkaç gazete okurum ama sanki tek gazete okumuşum duygusuna kapılır ve yorgun hisederdim kendimi. Bu Pazar ilk defa kendimi iki gazete okumuş gibi hissettim. Radikal ve diğerleri.

Bir diğer taraf aslında farklı olmak gerektiğini ve okunabilir bir gazetenin temel sorunu gibi geldi bana. Çoğu zaman gördüğüm ise insanların gazete başlıkları bakıp bir yazıya şöyle bir göz atarak o günkü gazeteyi okumuş gibi yapmalarıdır. Borsa vs haberleri yatırımcıların zoraki okumaları hariç. Ya da spor sayfasının fanatikleri hariç.

Bir hesaplaşma mı, yoksa ince bir eleştiri mi, herkesin farklı yorumu olsa da bizi yıllar öncesindeki 'aydın’a bakışımızın ve linç kültürümüzün yüzümüze vurulması, ince ve keskin bir zekanın eseridir. Herkes okuyup düşünmüştür konuyu.

Cumhuriyet Gazetesi elbette rahatsız olmuştur / olmalı da. Kendi geçmişiyle bir hesaplaşma gereği de duymalıdır. Çoğu okurun bilmediği bir konuydu oysa geçmişteki gazetelerimizin tutumu.

Gündelik yaşamın içinde benzerlerinden farklı bir yanı yakalayan bir gazete olarak Radikal’i ve Orhan Pamuk’u içten kutluyorum zevkle okunan bir gazete sundukları için. Bu haftaki Sezen Aksu’lu Radikal’in de çok farklı olacağını düşlüyorum. Sevgili Sezen hayat dolu bir insan, sevgi dolu güzel bir Radikal Gazetesi okuyacağız bu Pazar.

 
Toplam blog
: 144
: 2687
Kayıt tarihi
: 01.07.06
 
 

Ziraat mühendisi ve iktisatçıyım. yatırım danışmanlığı ve kişisel gelişim konularında  Simurg Con..