Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Orhan Pamuk'u öldürmek

Orhan Pamuk'u öldürmek
 

Hrant Dink cinayeti, devam eden mahkeme ve mahkemede ortaya çıkan ifadeler nedeni ile her gün basınımızda önemli bir yer tutmaktadır. Basında okuduğumuz yeni bilgiler karşısında şaşkınlığım artmakta ama aynı zamanda geldiğimiz durum nedeni ile korku da duymaktayım. Cinayetin işlendiği günlerde kaleme aldığım bir yazımı buradan sizlerle paylaşmak istedim

“ORHAN PAMUK’U ÖLDÜRMEK”

Okul kantininde çay içiyordum. Masada bir veli, gazeteye göz atıyor ve dumanlar tüten tavşankanı çayını yudumluyordu. Gazeteler sürmanşetten Hrant Dink cinayetlerini ve bu cinayetle ilgili yorumları yazıyordu. Bir resimde taziye ziyaretinde bulunan Edebiyat ödüllü Yazar Orhan PAMUK’un da resmi vardı. İşaret parmağını götürdü ve Orhan Pamuk’un resminin üzerine koyduktan sonra başını biraz bana doğru yan çevirip “ Esas öldürülmesi gereken kişi bu idi. Yanlış öldürdüler.”dedi. İstem dışı olarak, “Niçin?” dedim. Saymaya başladı. “Türkleri kötüledi.........”

Sordum;

- Fikirleri kurşunla yok edebiliyor musunuz?

- Attığınız her kurşun, öldürdüğünüz her kişi karşınıza çoğalarak çıkmıyor mu?

- Bu cinayetten sonra dünyada birkaç bin kişi daha Türk düşmanı olmayacak mı?

- Tüm dünyadaki insanları öldürmeye hazır mısınız?

- Öldürmek caiz mi?

- Fikri fikirle yok etmek gerekmez mi?

Herhalde öyle çok sordum ki, sustu.

Biz, bizden faklı düşünüyor diye nice canlar aldık bu ülkede. Bıyığının şekline göre, okudukları gazeteye göre, giyimine göre insanları öldürdük bir zamanlar sokaklarda. İnancına göre, milliyetine göre, mesleğine göre insanlar öldürdük.

Biz öldürdükçe fikirler çoğaldı. Biz öldürdükçe çoğaldı. Belki fikirlere karşı fikirler üretseydik. Fikri fikir ile vursaydık, bu gün Bulgaristan’ın Romanya’nın bile güle oynaya geçtiği Avrupa Birliği kapısının önünde bekliyor olmazdık. Belki onlar, bizi almak için ısrar ediyor olurlardı.

Sahi, aldığı Nobel ödülü ile gurur duyup sahiplenmek ve söylediği yanlış bir şey varsa onun yanlışını ortaya döküp ona doğruyu öğretmek varken düşünceleri farklı diye Orhan PAMUK’u vurmak sorunu çözer mi? Ben biliyorum ki ölmekle Türklüğün kurtulacağını bilse, Orhan PAMUK kimseye gerek duymadan kendisi vururdu kendisini.

Arkadaşlar kendimizi kandırmayalım fikirler kurşunlarla yok olmaz, daha da güçlenerek karşımıza çıkar.

Biz belimizdekine değil beynimizdekine güvendiğimiz zaman dünyanın en güçlü ülkelerinden biri oluruz ve kimse de bizi aşağılayamaz.

Tüm fikirlerin kardeşçe bir arada yaşadığı bir dünya için. Bir tek canlının bile yaşlılık dışında bir sebepten ölmediği bir dünya için.


Saygılarımla

 
Toplam blog
: 11
: 1770
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

1963 yılında Mersin Silifke'de doğdum. Dokuz Eylül Üniversitesi mezunuyum. Mersin merkezde sınıf öğr..