Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '06

 
Kategori
Haber
 

Orhan Pamuk ve Nobel Edebiyat Ödülü

Orhan Pamuk ve Nobel Edebiyat Ödülü
 

Onu üniversite yıllarımda tanımıştım. O dönemde iki yeni yazar gündemdeydi. Orhan Pamuk ve Mehmet Eroğlu.. Her iki yazarın ilk çıkan kitaplarını bir solukta okumuştum. İkisinin de tutkulu bir hayranı olmuştum. Yeni çıkacak kitaplarını dört gözle bekler olmuştum.

Bu iki yazardan biri olan Orhan Pamuk'un 'Cevdet Bey ve Oğulları' isimli eseri beni adeta büyülemişti. Anlatımın akıcılığı, gerçekliği beni şaşırtmıştı. Oldukça kalın olan kitabı birden fazla okumuş ve arkadaşlarımla paylaşmıştım. Sonunda o kalın kitap bantlarla tutturulan bir harabeye dönmüştü okunmaktan..

Ardından 'Sessiz Ev'i aynı heyecan ile okudum. Diğer kitaplarını da fırsat oldukça takip etmeye çalıştım. Kültürel zenginliği ve anlatım tarzı ile kitapları kütüphanemde en değerliler arasında yeralmaya başladı.

Aradan yıllar geçti. 2005 yılında Orhan Pamuk ismi farklı bir şekilde gündemde yeralmaya başladı. 2005 Şubat ayında, İsviçre'de yayınlanan bazı gazetelere ek olarak verilen Das Magazin dergisine 'topraklarda 30 bin kürt ve 1 milyon Ermeni öldürüldü. Ama hiç kimse bunları konuşmaya cesaret edemiyor' demecini verdiği konuşuldu. Yazar bu sözleri yüzünden Türklüğe hakaret suçuyla 6 ay ila 3 yıllık hapis istemiyle mahkemeye verildi. Mahkeme dünya çapında büyük ilgi uyandırdı. Orhan Pamuk'a karşı açılan bu dava T.C. Adalet Bakanlığı'nın onayını gerektiriyordu. Bu onay verilmeyince mahkeme yetkisizlik kararı verdi. 23 Ocak 2006 tarihinde dava düştü.

Yazarın siyasi kişiliği eserlerinin önüne geçmeye başlamıştı.

Dün öğle saatlerinde Türkiye 'Orhan Pamuk Nobel Edebiyat Ödülünü Aldı' haberiyle heyecanlandı. Gururlandı. Hepimiz gururlandık. Bu ödül ilk kez bir Türk yazara veriliyordu. Dünyanın en prestijli ödüllerinden biri olan 'Nobel Edebiyat Ödülü'nü almak mucize gibi bir olaydı Türkiye için.. Bu ödül aynı zamanda Türk edebiyatına da veriliyordu. Türk edebiyatının geldiği aşamanın dünya tarafından da onay görmesiydi bir anlamda..

Hepimiz sevindik. Coştuk..

Ancak ödülün ardından konuşulmaya tartışılmaya başlandı.. Yazarın verdiği demeçler.. Söylediği sözler akıldan çıkacak gibi değildi..

Ayrıca dün CNN'de izlediğim kadarıyla da, spikerin ısrarlı sorularına rağmen bu konuda bir tek söz söylememesi oldukça düşündürdü bizleri.. Hele Fransa'yı bir cümleyle de olsa kınamaması daha da düşündürdü bizleri..

Sayın Orhan Pamuk.. Sizinle ve eserlerinizle gurur duyuyoruz. Ancak keşke o demeçleri vermeseydiniz.. Ya da keşke farklı bir şekilde dile getirseydiniz eleştirilerinizi.. Böylece aldığınız ödül verdiğiniz demeçlerin ağırlığı altında ezilmezdi. Türk halkı da sizi aldığınız ödül ile birlikte daha içten kucaklardı. Keşke CNN muhabirine Fransa'yı kınayan bir söz söyleyebilseydiniz.. Aldığınız ödül ile kaynaşır, coşardı Türk halkı..

Sayın Orhan Pamuk sizi eserlerinizin hayranı bir okurunuz olarak buruk bir şekilde kutluyorum.

Saygılarımla...

Blog'da yeralan fotoğraf Wikipedi sitesinden alınmıştır.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Resim:Orhanpamuk2.jpg

 
Toplam blog
: 28
: 2979
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Yaşama dair herşeyle ilgileniyorum. Bunları sizlerle paylaşacağım. ..