Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '17

 
Kategori
Güncel
 

Orhan Veli’yi Nasıl Anlatsam...

Orhan Veli’yi Nasıl Anlatsam...
 

Resim tasarım yeğenim Aslı ve sevgi anne


Şiirin tam da orta yerinde Orhan Veli Kanık. Zaten ortalık şiirsel “İstanbul’u dinliyorum gözlerim kapalı.” Şiir durdu durdu, “Bunca yıldır şiir yazdım ne buldum.” dedi…)

1955 yılı, İlkokul 4. Sınıf, 13 yaşındayım. Yaz tatili yeni başladı.

Okula git gel olmayınca, yakın akrabamız olan amcaların mağazalarına zaman zaman uğrayıp, vakit geçiriyorum.

Bir gün amcaoğlumun biri, “Şahin; tatildesin, çık mağazanın en üst katına; orada birçok kitap göreceksin, istediğini al oku.” dedi.

Merdivenleri bir koşu tırmandım, odaya girdim, birçok kitap arasında elime bir kitap geçti:


ORHAN VELİ
BÜTÜN ŞİİRLERİ

Oymuş…
Bütün yaz o kitap hiç elimden düşmedi, her fırsatta okuyup ilginç bulduğum yerleri işaretliyorum.

“Hasretimin yıllardan beri bel bağladığı.
İşte odur düşüncelerimin başucunda…”


Beni alıyor bir düşünce…

Bir gün iki gün, sonra başka bir sayfada.

“Gemlik’e doğru denizi göreceksin sakın şaşırma…”

O yaşlarda Aydın’da Tabakhane deresinden başka geniş su deryası görmeyen ben, denizi düşünmeye başlıyorum ve hala bitmeyen bir sevgiyle…

Bir sayfa daha çeviriyorum.

“Eski bir sevdadan kurtulmuşum; artık bütün kadınlar güzel.”

Oysa ben yeni yeni sevdalara, platonik takılmalar yaşıyorum, şiirsel...

Sayfaları çeviriyorum sayfa 47 Edith Almera

İhtimal ki şu an o,
Brüksel'e yakın
Bir gölün kenarında
Edith Almera’yı düşünmektedir.
Edith Almera
Kafeşantanlarda muhabbet toplayan
Bir Çigan orkestrasının
Birinci kemancısıdır
O,
Kendisini alkışlayanlara
Selam verirken
Gülümser
Kafeşantanlar güzeldir
İnsan ,
Orada çalışan kemancı kızlara
Âşık olabilir…

Veeee

Defalarca okuduğum, bugünlere kadar anlamı hiç değişmeyen, o harika duygu yüklü şiiri.

 


ANLATAMIYORUM

 
Ağlasam sesimi duyar mısınız,  
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?  
Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.  
Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum.  


İşte; Orhan Veli
 

Cumhuriyet döneminde garip akımının öncülerinden, ayrıca yalın bir dili savunmuştur şiirlerinde. Eski geleneklere bağlı kalmamıştır.

Garip akımının öncüleri, Orhan Veli Kanık, Oktay Rıfat, Melih Cevdet Anday değerli şairlerimize yakarış diliyorum.

Şahin Özşahin

Ben gözümü onun şiirleriyle açtım. Okudum sevdalandım. Vatan sevgisi, öz Türkçe yazmayı onun yazılarıyla öğrendim. Vakitsiz gidişine hala yanarım.


 

 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..