Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '07

 
Kategori
Blog
 

Orijinal demokrasi tanımına itiraz ettiğim yazımı yazarken

Orijinal demokrasi tanımına itiraz ettiğim yazımı yazarken
 

Birkaç gündür televizyonda Radikal Gazetesinin “Orijinal demokrasi” reklamını izlerken katıldığım ve katılmadığım yerler olmuştu. O konuda yazımı yazarken herşeyden emin olmak için reklamı YouTube’da da birkaç kez izledim. Bu sırada bir dünya haritası dikkatimi çekti. Orada demokrasi olan ülkeler turuncuya boyanmıştı diğer ülkeler koyu gri renkliydi. Bu sırada Türkiye’yi de koyu gri renkli ülkeler arasında görünce çok canım sıkıldı. O dünya haritasını ekrandan kopyaladım ve o bölümü kesip aldım. Yazıma da buna olan tepkimi aktardım:

“Asıl büyük itirazım reklamda yayınlanan Dünya haritasına. Orada dünyadaki demokrat saydıkları ülkeler turuncuya boyanmış. Ve neden turuncu seçilmiş? Bu turuncu ne turuncusu?

Ve en önemlisi Türkiye neden turuncuya boyanmamış? Neden Türkiye Suudi Arabistan, Afganistan, Pakistan ve bazı Afrika ülkeleriyle aynı renkte.”

Yazı için bu dünya haritasını içeren bir imaj hazırladım ve yayına gönderdim. Aradan henüz dakikalar geçmişti ki, bir hata yapmış olabileceğimi düşündüm ve henüz yayına alınmamış blogumu açtım ve hemen haritaya yönelik yazdığım bölümü sildim ve içinde harita olan imajı değiştirdim. Biraz daha dikkatli davranmam gerektiğini düşünerek, kendime kızdım. Ciddi bir hata yapmıştım ancak şansım varmış, geç kalmamıştım. Gerçi editörlerimiz böyle bir yazıyı yayına alma konusunda dikkatli davranırlardı.

Bu işlerimi bitirdikten sonra YouTube’da yayınlanan reklam filmini yeniden açtım. Filmi durdura durdura izledim ve son anda Türkiye’nin de turuncu olduğunu gördüm. Ancak öyle anlık birşey ki, görmek için dikkatli bakmak gerekiyor.

Milliyet Blog’da yazılarımızı değiştirebilmemizin ne kadar iyi birşey olduğunu gördüm. Ancak şimdiye kadar yayına alındıktan sonra hiçbir yazımın içeriğine dokunan değişiklik yapmadım. Yalnızca yazım hatalarını düzelttim. Bu nedenle bu yazı ilk yazdığım gibi yayınlansaydı, ya yazıyı yayından çekerdim ya da başka bir blog yazıp Radikal’den özür dilerdim.

Daha önceki yazımda reklamın içeriğiyle ilgilendiğim için reklamla ilgili yorum yapmamamıştım. Reklamda yazdıklarım dışında da içerik olarak katılmadıklarım da var ama reklam, reklamcılık açısından baktığımızda son derece yaratıcı. Öylesine inandırıcıydı ki, ilk gördüğümde sıradan bir pazarlama reklamı sanıp izlememiştim. Çok iyi tasarlanmış ve aynen o reklamlardaki gibi seslendirilmiş. Grafik tasarımı da pazarlama reklamlarındaki gibi hazırlanmış, renk uyumları özellikle sağlanmamış. Sonuç olarak ortaya mükemmel bir reklam çıkmış.

Reklamın metin yazarlarının her yazdığına katılmasam da reklamı hazırlayanları kutluyorum.

(1) Orijinal demokrasi tanımına itirazım var: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=50908

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..