Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Orman hayali...

Orman hayali...
 

Bir araç kaç ağaç eder? Konu başlıklı sayın Levent Köprülü'nün yazısında; yapılan bir hesaplamaya göre yılda 20 bin kilometre yapan ve 100 km’de 8 litre yakıt tüketen bir sürücü, yılda 1600 litre yakıt tüketmiş olsa, atmosfere 3 bin 750 kg karbondioksit gönderiyormuş ve ortalama bir ağacın yılda 25 kg karbondioksit emebildiği gerçeğine dayanarak bir otomobilin bir yılda ortaya çıkardığı karbondioksiti ancak 150 ağacın absorbe edebileceğini hesapladım. Ve çıkan sayı karşısında gerçekten şok oldum. Biz burada bir dikili fidanımız olsun diye kampanya düzenlemeye çalışan sevgili Yasemin ve Yusuf arkadaşlarımıza destek olmaya çalışırken aslında ne kadar can alıcı bir işlemle uğraştığımızı anladım.

Aldığımız her arabanın yanında küçük bir orman kurmamız gerekiyor, peki bunu kaç kişi yaptı ya da yapıyor? Gerçekçi olmanın zamanı geldi arkadaşlar bir fidan için yapılan çağrıların artık ekilme zamanı.

Sadece tüm blog üyelerimiz değil, bu üyelerimizin aileleri, akrabaları ve arkadaşları da destek vermeli. Çünkü gerçekten ileride bizleri çok zor günler bekliyor. Belki de çok geç kaldık aslında ama her başlangıç ileride söyleyeceğimiz keşkelerin sayısını azaltacaktır. Ben buna gönülden inanıyorum.

Bir fidan değil hepimizin bir orman hayali gerçekleşmeli ...

Saygı ve sevgilerimi bu işe gönül veren arkadaşlarım başta olmak üzere tüm blog üyelerine gönderiyorum..

Not: Fotoğraf turkyasam.com sitesinden alınmıştır.

 
Toplam blog
: 28
: 843
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

İçimden gelenleri yazmak ve paylaşmak adına ... Uzman doktor olarak çalışmaktayım. Yazmayı çok s..