Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '08

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Orman Yangınları Kaderimiz Olmasın

Orman Yangınları Kaderimiz Olmasın
 

"Çanakkale'nin Gelibolu Yarımadası'nda bulunan Mili Park'ta akşam saatlerinde çıkan orman yangını, rüzgarında etkisi ile hızla büyüdü. Çanakkale'nin Eceabat ilçesine bağlı Bigalı Köyü ile Büyük Anafartalar Köyü arasında bulunan Tarihi Milli Park'ta çıkan orman yangını; 17 arazöz, 1 dozer, 4 yangın söndürme uçağı ve 1 helikopterle kontrol altına alınmaya çalışılıyor."

Ajanslar böyle geçti haberi, televizyonların ve radyoların haberlerinde de ajanslardan geçen bu metin kullanıldı. Yarın gazetelerde de bu haberin farklı bir şekilde çıkacağını sanmıyorum.

Günlerdir haber bültenleri orman yangını haberi olmadan verilmiyor. Ülkenin geleceği, çocuklarımızın torunlarımızın emaneti, milyonlarca canlının yaşam alanı cayır cayır yanıyor da, İspanya-Almanya maçı kadar ilgi görmüyor.

Sayın Murat Ertaş'ın İnönü Buluşması ile ilgili güzel yazısını okumak bile moralimi düzeltmedi. Değerli Öğretmenim; İnönü Buluşması'nda Bizlere THK'nu anlatan Sayın A.Tarık Akça'nın, "KKTC'ni Dünyada kimse tanımıyor, biz tanıyoruz. THK'nu tüm dünya tanıyor, ülkemizde tanıyanların sayısı çok az" tümcesinden yola çıkarak kendi yorumunu getirmiş. Tanınmamasına neden olduğunu düşündüğü kişisel görüşlerini yazmış. Ama sanırım bir şeyi unutmuş; THK'nın mesajlarının karartılması ve etkinliklerinden söz ederken dahi adının anılmaması.

Bu gün, Çanakkale gene yandı. Hem de gözümüz gibi koruduğumuz, Çanakkale Savaşları'nın yapıldığı, on binlerce şehit kanıyla sulanmış o topraklarda büyümüş şehitlerin örtüsü olan ormanlarımız.

Milli Park'ta çıkan bu yangına havadan da müdahale edildi. Ajans heberlerinde geçen 4 yangın söndürme uçağı ve 1 helikopter yangının söndürülmesi içi onlarca sorti yaptılar.

Bu 4 yangın söndürme uçağının kime yada hangi kuruma ait olduğunu bileniniz var mı?

O bir helikopterin sahibini biliyoruz. Kuzey komşumuz Rusya'dan kiralanmış bir helikopter.

Ama, uçakları ben de merak ediyorum. Nereden geldiler acaba? Yoksa... Sanmıyorum. Tamam Çanakkale Savaşlarında bir takım doğa üstü olaylar oldu. Hatta bulutlar bile, koca bir İngiliz bölüğünü aldı götürdü. Kendilerinden bir daha haber alınamadı. Ama bu uçaklar... yok yok sanmıyorum.

Şaka bir yana, bu uçaklar sizlerin de bildiği gibi, THK'nun az sayıdaki yangın uçaklarından dördüydü. Hiç bir yerde bu uçakların THK'na ait olduğunu duydunuz ya da okudunuz mu? Ben ne duydum, ne de okudum.

THK Yangın Uçakları, orman yangınlarını önlemek için nöbette. Antalya'da, İzmir'de, Çanakkale'de. Bu kutsal nöbeti tutuyor olmaktan da son derece gurur duyuyor. Adı söylenmese de, yazılmasa da...

Bu gün Çanakkale'de Türk Hava Kurumu Yangın Ekibi; çocuklarımızın, torunlarımızın emaneti, milyonlarca canlının yaşam alanı, ülkemizin akciğerleri, şehitlerimizin yeşil örtüsü orman varlığımızı korumak için canla başla çalıştı. Her uçak 5 sorti yaptı. Hem de her sortite deposunda bulunan suyu yanan orman alanının üzerinde boşaltıp, yeniden meydana dönerek su ikmalini yaparak. Rus Helikopteri de 5 sorti yaptı. Yangın alanının hemen dibinde bulunan denizden su almasına rağmen sadece 5 sorti. (!)

Çanakkale Yangın Ekibi Şefi Plt. Gündüz Günay Ciyavul yönetiminde, Plt. Sinan Keskin, Plt.Halit Yıldırım, Plt. Serhat Sağlık, Plt.Volkan Alper Ayten, Plt. Alişan Özkaya, Plt.Selim Atlıkan yangın söndürme ve keşif uçakları ile kahramanca gittiler Milli Park Yangının üstüne. Şef Teknisyen Ali İnan ve ekibi o uçakları uçuşa hazırladı, ikmallerini yaptı.

Adsız kahramanlar; biliyorum kimse size teşekkür etmeyek. Sizler de bu işi kimse teşekkür etsin diye yapmıyorsunuz. Ama, olsun. Ben size çok teşekkür ediyorum. O uçakların alınmasında verdiği katkılar ve kurban derilerini, fitre,zekat ve yardımlarını THK'na bağışlayan Büyük Türk Milleti ve sizlere çok teşekkür ediyorum.

Sayın Murat Ertaş, Değerli Dostum, varsın Milliyet Gazetesi bizim İnönü Buluşmamızı, THK'nun misyonunu ve orada anlatılanları görmezden gelsin. Bir tek görmezden gelen onlar değil ki...


Not1: Başlık Resmi için, Değerli Dostum, MB Yazarı Sayın Mustafa Mumcu'ya Çok teşekkür ederim.

Not2: Geç saatte ve pazartesi günü bitmeden yayına cermeye çalıştığım yazımda, ne yazık ki, Yangın Pilotu ve THK Çanakkale Yangın Ekibi Şefi Sayın Gündüz Günay Ciyavul'un soyadını " Ciyavluk" şekline yanlış olarak yazmışım. Kendisinden özür diliyorum. Metinde düzelttim. Ancak, yorumları düzeltmek olası olmadığından bir şey yapamıyorum. 01 Temmuz 2008 Talip Bölükbaşı

Unutmayın1: THK Yangın Uçağı alım kampanyası için, tüm operatörlerden yangın yazıp, 3919’a gönderin. Bedeli 6 YTL’dir. Ülkemize katkısı, yemyeşil ormanlar.

Unutmayın2: Bir Cumhuriyet Kurumu olan THK’na üye olun. Rejime ve Cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkmanın bir yolu da, rejimin ve Cumhuriyetin kurumlarına sahip çıkmaktır.


 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..