Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '08

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Orman yangınları

Orman yangınları
 

ciğerlerimiz yanıyor...


Marmara, Ege ve Akdeniz Bölgeleri en fazla orman yangınlarının olduğu bölgeler.

Bu yanan ormanların yerine yeni fidanlar dikiliyormuş. İyi güzel peki biz tükettiğimiz ormanların yerine yeni fidanlar dikiyor muyuz? Benim için sorun burada.

O kadar bilinçsiz bir toplumuz ki elimizdeki güzelliklerin değerini bilmiyoruz. Bir insan yılda 7 ağaç tüketiyormuş. Bunu nüfusla çarptığımızda işte en büyük orman yangını size. Ben bu bilgiyi yeni öğrendim. Orman haftasını kutladığımız gün. Artık yılda 7 ağaç dikmek benim görevim oldu. Mecburum ne benim ne de başkasının hayatıyla oynamaya hakkım yok. İleride çocuklarıma susuz, çöl bir Türkiye bırakamam.

Bir de kışlık odun için kesilen ağaçlarımız var. O çok ayrı bir konu. 2 ay önce bir ormana gittim. Bazı köylüler, para vermemek için, kışlık odunlarını buradan temin ediyorlarmış. Orman o kadar kötü vaziyetteki resmen çırıl çıplak kalmış. Gelen kesmiş kimini almamış yerde çürümüş. Kesilen ağaçlarda daha genç, yaşlı da değil. Belki de her akşam haberlerde orman yangınından bahsedilirken o ormanı, o hale getiren insanlar ne kadar üzülüyorlardır. Vah vah gitmiş güzelim kışlıklar diye.

Bu yüzden bilinçsiz toplumuz dedim. Herkes üzerine düşen görevi yerine getirse toplumsal mesaj vermekte ortadan kalkmış olur diye düşünüyorum. (Tohumlar fidana, fidanlar ağaca, ağaçlar ormana, dönmeli yurdumda)

Bence hepimizin en önemli görevi yılda tükettiğimiz sayının fazlası sayıda ağaç dikmek olmalıdır.

 
Toplam blog
: 2
: 555
Kayıt tarihi
: 02.06.08
 
 

Artvin'in yüksek ve yeşilin her tonunun var olduğu bir köyünde 2 senedir sınıf öğretmenliği yapıyoru..