Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '07

 
Kategori
Blog
 

Ormanlarımız kül olmasın

Ormanlarımız kül olmasın
 

“Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı, bir mutluluk parıltısısınız! Memleketi asıl aydınlığa boğacak sizsiniz. Kendinizin ne kadar mühim, kıymetli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz.”

Bu gün 23 Nisan, Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı. Tüm ulusumuza ve özellikle aydınlık geleceğimizin sahibi çocuklarımıza kutlu olsun. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün, çocuklarımıza seslenişi ile başladım bu günkü yazıma. Modern Türkiye’nin kurucusu, çocuklarımıza böyle sesleniyor. Yıllar öncesinden. 23 Nisan 1920 günü Türkiye Büyük Millet Meclisini yaşama geçiren ve Türk Milletinin egemenliğini dünyaya duyuran Büyük kurtarıcı, bu günü 1924 de bayram ilan etmiş, beş yıl sonra da 1929 tarihinde bu bayramı “Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” adıyla Türk Çocuklarına armağan etmiştir. Dünyada başka bir örneği de yoktur.

Bu günkü yazımda bir haberi size iletmek amacındayım. Ama bu özel günle ilgili olarak da birkaç satır yazmaktan kendimi alamadım.

13 Mart 2007 tarihli ve “Mb ormanı ve Mb Uçağı” başlıklı yazımda, (http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=35492) “ 1931 ve 1932 yıllarında çeşitli il, ilçe ve kasabalarımız adeta bir yarış halinde tam 72 uçağı satın alarak Türk Hava Kurumu’na bağışlamıştı. Bağışlanan bu uçaklara, bağışı yapan yerlerin isimleri o zamanki adı ‘Zafer ve Havacılık Bayramı’ olan 30 Ağustos törenlerinde verilmişti. İlk uçağı alan ilçemiz Ceyhan ilçesi olduğu için de, ilk bağış uçağın ismi Büyük kurtarıcı Mustafa Kemal Atatürk tarafından ‘CEYHAN’ olarak konulmuştu.” diye yazmıştım. Aynı yazıya “Sevgili Milliyet Blogcular, 1931 ve 1932 yılarının o yoksul günlerinde 72 uçağı alarak, ulusuna hediye eden, o özveri abidesi büyüklerimize yakışır birer evlat olarak, yurdumuzun ormanlarının yanışına seyirci mi kalacağız? Sadece orman yangınları değil, büyük kent yangınlarında, İzmit TÜPRAŞ yangının da olduğu gibi, sanayi ve stratejik önemi olan yangınlarda, yabancıların uçakları ve pilotlarının yardımını mı bekleyeceğiz?” diye sürdürmüş ve “ ‘Milliyet Blog Ormanı’ düşüncesini ve hayata geçirilme çalışmalarını gönülden destekliyorum. Yurduna yepyeni orman alanları kazandırılması beni heyecanlandırıyor. Bunun yanında, var olan ormanlarımız için THK tarafından başlatılan yangın söndürme uçakları alınması kampanyasına biz de Milliyet Blogcular olarak neden katılmayalım? Önünde ‘Milliyet Blog’ yazan, ormanlarımızın üzerine bir melek gibi kanat açan, sadece orman yangını değil, büyük kent yangınları ve sanayi tesislerimizi tehdit eden yangınlara karşı, gurur kaynağımız bir uçağımız neden olmasın? Haydı Blogcular! Gün O gün.” Diye bitirmiştim.

“Milliyet Blog Yangın Söndürme Uçağı” kampanyamızı düşünce düzeyinde olsa da başlatmış olmanın heyecanını yaşıyorum. Henüz birkaç yorum ve iyi dilek mesajı aldım. Ama inanıyorum ki bu iş tutacak ve blogcuların da bir ‘orman meleği’ olacak. Bu konuda tüm blog yazarları ve okuyucularının yardımını bekliyorum. Yeni bir kampanyanın başlatılacağı haberini de önce siz Blog dostlarımla paylaşmak istedim. THK tarafından başlatılan ‘Yangın Söndürme Uçağı Alma Kampanyası‘na, Çankaya Şubesi olarak biz de katılıyor ve ‘Çankaya’ isimli yangın söndürme uçağını almak için, etkinlikler sürecini başlatıyoruz.

Bu etkinlik sürecini, 27 Nisan 2007 Cuma günü Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinde, saat 16:00’da, Kahraman havacımız Vecihi Hürkuş’un yaşamını konu alan; “Bir Tayyareci; Vecihi Hürkuş” isimli tiyatro oyunumuzu sahneleyerek başlatıyoruz. Yapı ve Kredi yayınlarında yayınlanan, “ Bir Tayyarecinin Anıları” ismli kitaptan yola çıkarak, Gazeteci, yazar, tiyatro oyuncusu Sayın Mansur Erk tarafından yazılan, sahneye konulan ve oynanan bu tek kişilik tiyatro oyununa tüm Siyasal Bilgiler Fakültesi Öğrenci, Öğretim Üyesi, Öğretim görevlisi ve çalışanlarını bekliyoruz.

Aynı gün saat 20:00’de, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Tiyatro Salonu’nda oyunu tekrar sergileyecek ve THK Çankaya Şubesi’ne yardımları nedeniyle, Çankaya Belediye Başkanı Sayın Prof. Dr. Muzaffer Eryılmaz, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü Sayın Prof. Dr. İlhan Tomanbay, Ankara Üniversitesi Ziraat Bankası Öğretim Üyesi Sayın Doç. Dr. Muhip Özkan, OPAN Otomotiv Pazarlama Sanayi ve Ticaret A.Ş Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sayın Aras Kazaz ve Öğretmen Pilot Sayı Selami Altıokoğlu’na şükran plaketlerimizi vereceğiz. Bu etkinliğimize, tüm Milliyet Blog yazarları ve okuyucuları davetlidir.

27 Nisan 2007 tarihinde başlatacağımız “ ÇANKAYA” isimli yangın söndürme uçağının alınması kampanyamız uçağımız alınana kadar çeşitli etkinliklerle sürdürülecektir. Bu etkinlikleri buradan sizlere duyurmaya devam edeceğim.

Adres: Hacettepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Talatpaşa Bulvarı no:5 Opera/ANKARA

Not: Gelmeyi düşünen blogcular; 26 Nisan 2007 saat 17:00’ye kadar 0312 310 48 40 / 310 nolu telefona lütfen bilgi veriniz.

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..