Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '09

 
Kategori
İnançlar
 

Örnek bir anne şefkati...

Bugün sizlerle okuduğum ve beni çok duygulandıran bir Hadis-i Şerifi yazmak istiyorum.

Gerçi bu Hadis-i Şerifi daha önce de defalarca okumuşluğum var fakat ne hikmetse bugün benim çok duygulanmama vesile oldu. Ben de bu Hadis-i Şerifi sizlerle paylaşmak istedim.

Hz. Aişe radyallahu anha'dan rivayetle;
"Yanına iki kız çocuğunu almış yoksul bir anne bana geldi.
Ona üç hurma verdim.
O da çocuklarınının her birine birer hurma verdi.
Öteki hurmayı yemek için ağzına götürmüştü ki, çocukları onu da istediler.
Kadıncağız yemek istediği bu hurmayı da ikiye bölüp çocukları arasında paylaştırdı.
Kadının bu davranışı çok hoşuma gitti ve yaptığı şeyi Resulullah Efendimize anlattım.
Resul-i Ekrem Efendimiz buyurdu ki:
Bu (şefkatli) davranışı sebebiyle Allah ya o kadına mutlaka cennet vermiş ya da onu cehennemden kurtarmıştır" (1)

Bu vesile ile yolu sırat-i müstakim üzere olan tüm annelerin Ramazanını bir kez daha kutlar, hakkımızda hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Mevlam'dan niyaz ederim.



DİPNOT:
1-
Müslim, Birr, 148. 

 
Toplam blog
: 108
: 2366
Kayıt tarihi
: 05.04.08
 
 

1972 Haziranında  Eskişehir'de doğdum. Edirne'de ikamet ediyorum. Duygu ve düşüncelerimi yazıya d..